ارزش پول ونزوئلا نزدیک به ۱۰۰ درصد کاهش یافت

بولیوار یا همان پول ونزوئلا در حدود ۱۰۰ درصد ارزش خود را از دست داده و نرخ تورم در ونزوئلا به بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ درصد رسیده است.
کد خبر : ۷۸۰۸۷
بولیوار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان ان مانی، در حال حاضر اقتصاد ونزوئلا که بیش از ۹۵ درصد متکی به درآمد حاصل از صادرات نفت است، به دنبال سقوط قیمت جهانی نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد وارد شدیدترین دوره رکود اقتصادی در تاریخ خود شده و این معضل در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی در این کشور است.


در همین حال پول ونزوئلا، بولیوار، ۹۶ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده و هر ۸۴ هزار بولیوار در آخرین روز معاملات هفته جاری میلادی به ازای یک دلار آمریکا داد و ستد شد؛ این در حالی است که در ابتدای ماه جاری میلادی هر ۴۱ هزار بولیوار در مقابل یک دلار معامله می شد؛ ضمن اینکه در ابتدای سال جاری میلادی هر ۳ هزار و یکصد بولیوار معادل یک دلار بود که الان ارزش پول این کشور نزدیک به ۱۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است.


از سویی دیگر قیمت ها در این کشور با افزایش سرسام آوری روبرو شده اند و کمبود مواد غذایی و دارو در ونزوئلا بیداد می کند و نرخ تورم این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی به ۴ هزار و ۱۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع منجر به ناتوانی دولت ونزوئلا در پرداخت بدهی های خود شده است.


بر پایه این گزارش به گفته برخی از کارشناسان، اقتصاد ونزوئلا کاملا در یک مارپیچ مرگ قرار داد و ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور کمتر از ۱۰ میلیارد دلار است؛ در حالی که بدهی دولت و شرکت ملی نفت این کشور به سهامداران ۶۰ میلیارد دلار اعلام شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها