کشورهای بریکس سیستم تجارت طلا جدید راه اندازی می کنند

معاون بانک مرکزی روسیه گفت:کشورهای بریکس به دلیل اینکه سیستم های سنتی تجارت دیگر پاسخگو نیازهای مراکز نوظهور اقتصادی نیستند، به دنبال راه اندازی یک سیستم جدید تجارت طلا در میان اعضای خود هستند.
کد خبر : ۷۸۰۹۵
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، «سرجی شوتسوف» افزود: کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حال مذاکره برای ایجاد یک سیستم واحد تجارت طلا هستند.


به گفته این مقام ارشد بانکداری روسیه، سیستم تجارت سنتی که در لندن و تا حدودی در شهرهای سوئیس مستقر است در حال از دست دادن انطباق پذیری خود با قطب های جدید تجاری که در حال ظهور پیدا کردن هستند، است و می توان گفت که اول از همه هند، چین و آفریقای جنوبی از جمله هاب های جدید اقتصادی تلقی می شوند.


«شوتسوف» گفت: در حال مذاکره برای راه اندازی احتمالی یک سیستم واحد تجارت طلا در میان کشورهای بریکس و در سطح قرار دادهای دو جانبه هستیم و این سیستم می تواند به عنوان زیرساخت و پایه ای برای ایجاد معیارهای جدید در آینده باشد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: بانک روسیه پیش از این یک یادداشت تفاهم در زمینه توسعه تجارت طلا دوجانبه با چین منعقد کرده است و بانک مرکزی روسیه قصد دارد در سال ۲۰۱۸ میلادی نخستین گام ها را برای شکل دادن یک سیستم تجارت واحد با چین را در دستور کار خود قرار دهد.




معاون بانک مرکزی روسیه گفت: معتقد هستیم که یک سیستم تجارت جدید و لینک های شفاف در بریکس باید ایجاد شود و نکته آن در این است که خریداران طلا باید در محل خرید تصمیم گیری کنند (اشاره به انجام معاملات فیزیکی طلا)؛ ضمن اینکه لینک های تجاری این امکان را برای فعالان بازار مهیا می کند تا در بورس های بین المللی به وسیله طرف قرار داد بانک های مرکزی یکدیگر معامله انجام دهند.  





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها