کارشناس بازار سهام در گفتگو با ایبِنا:

هیجان بورس با عرضه‌های اولیه کنترل می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی ادامه رشد شاخص بورس در روزهای آینده گفت: متولیان بازار برای جذب نقدینگی و توسعه بازار سهام اقدام به عرضه های اولیه در بازار سهام کنند.
کد خبر : ۷۸۱۱۱
بورس

ابراهیم خلیلی در گفتگو با ایبِنا، در خصوص دلایل رکوردشکنی شاخص بورس و صعود به ارتفاع ۹۰ هزار واحد گفت: عواملی چون ثبات قیمت جهانی نفت، نوسان نررخ ارز و تاثیر افزایش نرخ دلار بر رشد و سودآوری صنایع و شرکت های بورسی به ویژه شرکت های صادرات‌ محور از یکسو و در مقابل ثبات در سیاست‌های خارجی و تعدیل مواضع رییس جمهور ایالات متحده از جمله موارد تاثیرگذار بر رشد شاخص بورس هستند.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: مجموعه عوامل یاد شده موجب شده تا جو روانی مثبتی در تالار شیشه‌ای به وجود آید و بر این اساس پیش بینی می‌شود رشد آرام شاخص بورس در روزهای آینده نیز ادامه دادشته باشد.


وی با بیان اینکه رشد شاخص بورس همواره به معنای افزایش قیمت همه شرکت ها در بورس نیست بیان داشت: به سهامداران بورسی پیشنهاد می شود با تحلیل و توجه به وضعیت بنیادی شرکت ها اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کنند.


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی مجموعه اتفاقات بورس در کنار رکود حاکم بر سایر بازارها موجب شده تا نقدینگی از انگیزه لازم برای ورود به بازار سهام برخوردار باشد تصریح کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد متولیان بازار برای جذب نقدینگی و توسعه این بازار باید اقدام به عرضه های اولیه در بازار سهام کنند.


خلیلی افزود: عرضه های اولیه به طور معمول یکی از راه های جلوگیری از رشد کاذب و هیجانی قیمت ها در بورس هستند که جذب بخشی از نقدینگی را در بازار سهام بر عهده دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها