05 آذر 1396 - 10:21

نشست ۲ وزیر برای حل مشکل مالیاتی تعاونی‌ها

جلسه وزاری تعاون، کار و رفاه و اقتصاد به منظور حل مشکل مالیاتی تعاونی‌ها برگزار شد.
کد خبر : ۷۸۱۷۵
کرباسیان و ربیعی

به گزارش ایبِنا به نقل از تسنیم، در جلسه ای که با حضور وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی برگزار شد مشکلات مالیاتی تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که در محل دفتر مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد برگزار شد مسائل و مشکلات تعاونی توسط سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون و عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران بیان شد.


علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی حل مشکلات مالیاتی تعاونی ها را عاملی در مسیر حفظ و توسعه اشتغال در این بخش اقتصادی دانست و افزود: بخشش جریمه ناشی از عدم ثبت نام تعاونی ها برای مالیات ارزش افزوده از سال ۸۷ تا ۸۹، رعایت عدالت در اجرای وصول مالیات ارزش افزوده از خرده فروشان و تعاونی های مصرف، معافیت مالیاتی تعاونی های مرزنشینان بر اساس ماده ۱۳۳ قانون تعاون و وحدت رویه در اعمال تبصره ۶ ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.


همچنین در این جلسه تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی حضور داشت و  مقرر شد تا با دستور وزیر اقتصاد جرائم ناشی از عدم ثبت نام تعاونی ها برای مالیات ارزش افزوده طی سال های ۸۷ تا ۸۹ مشمول بخشیدگی شود و موضوع معافیت تعاونی های مرزنشینان طی کارگروهی مشترک از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.


در خصوص معافیت ۲۵ درصدی تعاونی ها موضوع تبصره ۶ ماده ۱۰۵ تاکید شد که فارغ از تایید یا رد اظهارنامه توسط سازمان امور مالیاتی تخفیف مذکور برای مبلغ مالیات اظهار شده در اظهارنامه اعمال می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر