خروج سرمایه بانک‌های اروپایی از بریتانیا به ۳۵۰ میلیارد یورو رسید

رگولاتور بانکداری اروپا اعلام کرد: از ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی بانک‌های اروپایی ۳۵۰ میلیارد یورو از دارایی خود را از بریتانیا خارج کردند.
کد خبر : ۷۸۱۹۰
بانک اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس، رگولاتور بانکداری اروپا اعلام کرد: در حالی که لندن در حال آماده شدن برای مذاکرات نهایی خود با اتحایه اروپا برای خارج شدن از این بلوک است، بانک های اروپایی به دلیل نگرانی و ابهام از آینده اقتصادی بریتانیا در حال خارج کردن سرمایه های خود از لندن هستند و طی یکسال اخیر ۳۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند از ترازنامه آنها کاسته شده که حاکی از روند نزولی ۱۷ درصدی دارد. همچنین به گفته تحلیل گران اقتصادی، بانک ها در حال حفاظت خود در مقابل عواقب برگزیت هستند.


از سویی دیگر بانک های اروپایی ۲۷ کشور عضو این اتحادیه ظرف ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی در مجموع دارایی یک تریلیون و ۹۴۰ میلیارد یورویی خود در بریتانیا را به یک تریلیون و ۵۹۰ میلیارد یورو کاهش داده اند؛ ضمن اینکه تعهدات آنها هم از یک تریلیون و ۶۷۰ میلیارد یورو به یک تریلیون و ۳۴۰ میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.


به گفته نهاد رسمی بانکداری اروپا، مسئله برگزیت نه تنها به عنوان عامل اصلی و نگران کننده برای سیستم بانکداری بریتانیا است؛ بلکه تهدیدی برای سیستم بانکداری اروپا هم خواهد بود.


همچنین یک سوم بانک های اروپایی نسبت به سناریوی احتمالی ناکامی لندن در مذاکرات برگزیت و عدم رسیدن به یک توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا که می تواند افزایش ریسک های حقوقی از جمله قرار دادهای مالی و تعهدات آنها را در برداشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.  


نهاد رسمی بانکداری اروپا اعلام کرد: این موضوع مهم است که بانک ها و همتایان آنها، مصرف کنندگان و مقامات دولتی به گونه ای عمل کنند که تاثیرات برگزیت تسکین پیدا کند.


افزایش ریسک های حقوقی در بخش مالی می تواند تداوم گردش مالی در خارج از مرزهای بریتانیا بین بخش های تامین کننده خدمات مالی در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا را به مخاطره بیاندازد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر