کاهش شاخص فرابورس

پس از چند روز صعود ادامه دار، شاخص فرابورس با افت مواجه شد.
کد خبر : ۷۸۲۱۱
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، مبادلات فرابورس در پنجمین روز آذرماه با نقل و انتقال ۲۷۰ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال پایان یافت و پس از چند روز صعود بی‌وقفه آیفکس، شاخص کل با افت همراه شد.


بر اساس این گزارش، در جریان بازار امروز یکشنبه تعداد ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد و نماد «ذوب» و «ارفع» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند.


همچنین نماد ذوب‌آهن پربیننده‌ترین نماد معاملاتی و دومین نمادی که تا سطح ۰.۴ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت، شناخته شد. از سویی دیگر، سهامداران امروز با یک توقف و بازگشایی نماد نیز در جریان معاملات روبه رو شدند.


بر این اساس  نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ متوقف و نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بازگشایی شد.


همانطور که اشاره شد شاخص کل فرابورس پس از چند روز رشد، با افت ۱۲ واحدی همراه شد که عمده بار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای پالایشی، پتروشیمی و یک نماد از گروه فلزات اساسی رقم خورد.


بدین ترتیب نمادهای «مارون»، «میدکو»، «زاگرس»، «شاوان» و «شراز» تا سطح حداکثر ۷.۲۵ واحد تاثیر منفی بر آیفکس داشتند. در مقابل نیز نمادهای «ارفع» و «ذوب» تا نزدیکی یک واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشته و مانع از افت بیشتر آن شدند.


در همین حال نگاهی به معاملات بازار پایه نشان می‌دهد در مجموع سه تابلو معاملاتی این بازار سهامداران اقدام به جابه جایی ۸۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۱۶ میلیارد ریال کردند. نماد شرکت پتروشیمی زنجان نیز با دادوستد ۱۷ میلیون سهم به ارزش ۱۷ میلیارد ریال بر فراز تابلو «ب» این بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.


عرضه بلوک مدیریتی سرمایه‌گذاری کوه نور


 همچنین در تابلو «ب» بازار پایه فرابورس نیز روز یکشنبه مورخ ۱۹ آذرماه ۳۱.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذای کوه نور به طور یکجا و نقد به فروش می‌رسد. بر این اساس شرکت آتیه پگاه در نظر دارد تعداد ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۹۵ سهم از این شرکت را با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۰۱ ریال در معرض فروش بگذارد که شرایط معامله این بلوک در تابلو «ب» بازار پایه فرابورس مطابق با مقررات بازار سوم است.


تسه آبان ۹۶ در کانون توجه خریداران


نقل و انتقال ۸۷ هزار ورقه اوراق تسهیلات مسکن به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد ریال ماحصل معاملات امروز در تابلو تسه‌ها است. قیمت اوراقی که امروز در این تابلو معامله شد به دور از نوسان محسوس نسبت به روزهای گذشته در بازه ۷۴۳ هزار تا ۷۵۹ هزار ریال قرار داشت. همچنین تسه آبان ماه ۹۶ بالاترین حجم و ازش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز  تعداد ۹۸۴ هزار ورقه به ارزش حدود ۸۹۶ میلیارد ریال مبادله شد و «اخزا۶۱۱» که به تازگی در این بازار عرضه اولیه شده بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت. در حال حاضر، نرخ موثر بازده تا سررسید اسناد خزانه‌ اسلامی در نمادهای سخاب۳ تا سخاب ۷ و اخزا۶۱۱ از ۱۵.۰۹ تا ۱۹.۲۹ درصد در بازار اوراق با درآمد ثابت در نوسان است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر