نسبت قیمت به درآمد ناشران بورس در آبان ماه به6.77 مرتبه رسید

متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران «P / E» در پایان آبان به ۶.۷۷ مرتبه رسید.
کد خبر : ۷۸۲۲۳
طرح

به گزارش ایبِنا، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان آبان ماه به بیش از ۳۵۴ هزار میلیارد تومان بالغ شد.


بر اساس این گزارش، از میان ۳۲۶ شرکت که در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم  از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۴۰۳۵۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۸۹۳۷۵ میلیارد ریال و ارتباطات سیار ایران با ۱۶۴۷۲۶ میلیارد ریال اختصاص یافته است.


همچنین شرکت های مخابرات ایران، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر  و پترشیمی جم به ترتیب با ۱۳۲۲۴۰ میلیارد ریال، ۱۱۲۲۶۰ میلیارد ریال، ۹۹۳۴۹ میلیارد ریال ، ۹۴۱۴۴ میلیارد ریال ، ۹۰۹۲۳ میلیارد ریال، ۸۲۷۲۸ میلیارد ریال و ۸۲۱۸۶ میلیارد ریال رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.


از سویی دیگر شرکت های نوش مازندران، ماشین سازی نیرو محرکه، آلومراد، تولیدی گرانیت بهسرام، درخشان تهران،  پارس سرام، صنایع جوشکاب یزد، تولیدی لنت ترمز ایران، صنایع شیمیایی سینا، سایپا شیشه، مهندسی تکنوتار و فرآورده های نسوز پارس به ترتیب درانتهای این جدول قرار دارند.


وضعیت P/E ناشران


لازم به ذکر است بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۸۳ شرکت دارای P/E بیش از ۲۰ مرتبه می باشند.


همچنین ۶۱ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۵۹ شرکت دارای P/E کوچکتر از ۱۰ می باشند. این درحالی است که ۲۳ شرکت با پیش بینی زیان، P/E منفی دارند.


وضعیت قیمت پایانی هر سهم


گفتنی است، قیمت به ازای هر سهم برای ۳۵ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال است. قیمت هر سهم  ۱۲۵ شرکت  نیز بین  ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال است.  ۱۳۸ شرکت هم  با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال  در تابلوی بورس مشاهده می شود و قیمت سهم ۲۸ شرکت نیز کمتر از هزار ریال داد و ستد می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر