۲۸ درصد معاملات نرمال در اختیار معامله‌گران آنلاین

آمار معاملات ۸ ماهه ۹۶ نشان می‌دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۲۸ درصد بوده است.
کد خبر : ۷۸۲۲۴
بورس

به گزارش ایبِنا، به نقل از اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بازار در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۶ از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند. بر اساس این گزارش ۳۸.۷۵ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۰.۴۷ درصد، آگاه با ۶.۱۵ درصد، فارابی  با ۵.۲۷ درصد، مبین سرمایه با ۳.۵۷ درصد و بانک کشاورزی با ۳.۲۹ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.


همچنین از کل معاملات، بیش از ۱۵۴ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که حدود ۲۰.۶۰  درصد کل خرید و فروش است. بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش ۱۰۵ کارگزار فعال بورس تهران در ۸ ماهه اول سال۹۶، بیش از ۷۵۱ هزار میلیارد ریال بوده است.


بر این اساس ارزش خرید و فروش خُرد و بلوک معادل ۷۲.۲۱ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۱۰.۶۶ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی  ۱۷.۱  درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


۲۵ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار


این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۵.۰۳ درصد کل ارزش معاملات را در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص دادند. شرکت های  کارگزاری کارگزاری صبا تامین با ۶.۱۸ درصد، بانک رفاه کارگران با  ۵.۱۶ درصد، کارگزاری مفید با ۵.۱۲ درصد،   کارگزاری بانک کشاورزی با ۴.۹۹ درصد و کارگزاری امین آوید  با ۳.۵۸ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر