بانک مرکزی غنا نرخ بهره را به ۲۰ درصد کاهش داد

بانک مرکزی غنا، نرخ بهره بانکی این کشور را با ۱۰۰ نقطه پایه کاهش به ۲۰ درصد رساند.
کد خبر : ۷۸۲۵۴
ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «ارنست آدیسون» رییس بانک مرکزی غنا گفت: به دلیل کاهش نرخ تورم مصرف کننده و احتمال روند پیوسته رشد اقتصادی در غنا، نرخ بهره بانکی را به ۲۰ درصد کاهش دادیم. در همین حال، نرخ بهره بانکی غنا با تصمیم اخیر کمیته بانک مرکزی این کشور با ۱۰۰ نقطه پایه کاهش به رقم ۲۰ درصد به بانک های این کشور ابلاغ شده است.


همچنین بانک مرکزی غنا پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی از ۶.۳ درصد به ۷.۹ درصد افزایش داد که علت اصلی آن به روند صعودی تولید نفت این کشور بر می گردد؛ ضمن اینکه این رقم را برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۸ درصد اعلام کرده است.


میانگین رشد اقتصادی غنا در ۳ سال اخیر کمتر از ۴ درصد ثبت شده است. غنا با استفاده از برنامه وام صندوق بین المللی پول، کسری بودجه و بدهی عمومی خود را کاهش داده؛ ضمن اینکه به نوسان پول خود ثبات بخشیده است.


بر همین اساس، شاخص های فعالیت اقتصادی و اعتماد مصرف کننده به فضای اقتصادی این کشور قوی گزارش می شود و انتظار می رود نرخ تورم این کشور پایین بماند و بانک مرکزی این کشور نرخ تورم هدف گذاری شده برای سال ۲۰۱۸ میلادی را ۸ درصد با بازه ۲ درصد مثبت و منفی در نظر گرفته است.  


برچسب ها: تورم نرخ بهره غنا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها