07 آذر 1396 - 10:00

افزایش سهم فروشگاه های زنجیره ای در برنامه ششم به ۲۰ درصد

مدیر عامل فروشگاه های زنجیره افق کوروش با بیان اینکه، بر اساس برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه های زنجیره ای از شبکه توزیع باید به ٢٠ درصد برسد ، گفت: این سهم هم اکنون ۱۰ درصد است.
کد خبر : ۷۸۲۶۳
فروشگاه زنجیره ای

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امیرخسرو فخریان مدیر عامل فروشگاه های زنجیره افق کوروش و رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای صبح امروز (سه شنبه) و در نشستی خبری با خبرنگاران، افزود:برای ایجاد هر متر مربع از فروشگاه های زنجیره ای به طور میانگین نیاز به ۵ میلیون تومان سرمایه گذاری وجود دارد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا، درباره تعداد شاغلین در فروشگاه های زنجیره ای توضیح داد: فضای فروشگاه های زنجیره ای که عضو اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای هستند، در حال حاضر یک میلیون متر مربع است.


فخریان اظهار داشت: برای ایجاد یک میلیون متر مربع فروشگاه های زنجیره ای حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.


رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای خاطرنشان کرد: به طور میانگین به ازای هر ۲۵۰ متر فضا در فروشگاه های زنجیره ای ١٠ نفر شاغل هستند.


فخریان در ادامه این نشست خبری گفت: فروشگاه های زنجیره ای در ایران بیش از۵۰ سال سابقه فعالیت دارند اما با تشکیل اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای زیریک چتر واحدقرار گرفتند.


وی افزود: با ایجاد اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای هیچ اتفاق جدیدی رخ نداد اما این این فروشگاه ها هویت یافتند.


مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای افق کوروش سهم فروشگاه های زنجیره ای از شبکه توزیع در تمام اجناس و کالاها را ١٠ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه سهم این فروشگاه ها از شبکه توزیع باید به ٢٠ درصد برسد.


فخریان ابراز امیدواری کرد که با برنامه های در دست اجرا دستیابی به هدف ٢٠ درصدی در شبکه توزیع تا پایان برنامه ششم محقق شود.


وی با بیان اینکه رقابت برای فروشگاه های زنجیره ای دشوارتر است، گفت: فروشگاه های زنجیره ای مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و اماکن و بیمه کارکنان را دارد و مبادی ورودی تمامی کالاها مشخص است.


رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای یادآور شد که فروشگاه های تحت نظارت این اتحادیه خود دارای واحدهای کنترل کیفیت هستند تا کالاها را از نظر کیفیت و کمیت بررسی کنند.


وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: هر صنفی که دارای ٢ فروشگاه یا بیشتر باشد، می تواند عضو اتحادیه شود اما اجباری در این زمینه وجود ندارد.


فخریان درباره تاسیس فروشگاه های خارجی، گفت: اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در جریان تاسیس این فروشگاه ها نیست زیرا آنها مجوز خود را از سازمان سرمایه گذاری های خارجی و وزارت صنعت دریافت می کنند.


وی تصریح کرد: در صورتی که فروشگاه های زنجیره ای خارجی سرمایه و دانش فنی به ایران بیاورند و برای تاسیس فروشگاه های بزرگ اقدام کنند، با تاسیس آنها ١٠٠ درصد موافق هستم.


فخریان اعلام کرد که در حال حاضر ٨٩ شرکت با ٢ هزار و ٥٠٠ شعبه فروشگاه زنجیره ای زیر مجموعه اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر