07 آذر 1396 - 15:39
رییس انجمن مالی اسلامی:

سومین همایش مالی اسلامی ۱۲ آذر برگزار می‌شود

رییس انجمن مالی اسلامی ایران گفت: سومین همایش مالی اسلامی با محور توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در تولید و اشتغال ۱۲ آذر برگزار می‌شود.
کد خبر : ۷۸۳۱۶
علی صالح‌آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی صالح آبادی در نشست خبری سومین همایش مالی اسلامی اظهار داشت: این همایش از ساعت ۸ تا ۱۴ روز ۱۲ آذر در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه محور اصلی این همایش توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آن در تولید و اشتغال است، افزود: نقش ابزارهای مالی اسلامی در افزایش تولید، نقش ابزارهای مالی اسلامی در ایجاد اشتغال، آسیب شناسی ابزارها و عقود مالی اسلامی، امکان سنجی و روش‌های نوین تامین مالی و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی در جامعه از دیگر محورهای این همایش است.


صالح‌آبادی با اشاره به فراخوان ارسال مقالات و آثار تا پایان مهرماه گفت: به علت استقبال زیاد مهلت ارسال مقالات تا ۱۰ آبان تمدید شد.


وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ مقاله و امسال ۵۳ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که رشد مناسبی داشته است، گفت: همه مقالات در جلسه کمیته علمی همایش ارائه و برای هر یک داورهایی تعیین شد و در مجموع ۱۶ مقاله حائز شرایط شناخته شدند که تعدادی در همایش ارائه و تعدادی در فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی منتشر می‌شود.


رییس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه همچنین مقالات در قالب کتاب سومین همایش مالی اسلامی منتشر و در پایگاه‌های ‌ISC و سیویلیکا ثبت خواهند شد، تصریح کرد: سایت همایش به نشانی CIIF.IR نیز اخبار همایش را منتشر می‌کند.


صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: دو پنل تخصصی با عناوین«آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی» و «نقش ابزارها و بازارهای مالی اسلامی در افزایش تولید و اشتغال» در سومین همایش مالی اسلامی برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه جایزه مالی اسلامی سال گذشته برای اولین بار اهدا شد و امسال نیز ادامه می‌یابد، گفت: سال قبل این جایزه به دکتر موسویان به عنوان یک شخص حقیقی و سازمان بورس به عنوان شخص حقوقی اهدا شد.


رییس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه امسال برای اولین بار جایزه پژوهش برتر اهدا می‌شود، افزود: پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه مالی اسلامی تا ۱۰ آبان به دبیرخانه ارسال شد که یک پایان نامه دکترا و یک کارشناسی ارشد به عنوان برتر معرفی می‌شوند.


صالح‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های انجمن اظهار داشت: سایت انجمن به نشانی IAIF.IR در حال فعالیت است و مستنداتی برای محققین بارگزاری شده و بخش‌های اخبار نشست‌های تخصصی و همایش‌ها، معرفی کتاب، مقالات با قابلیت دانلود، کتابخانه انگلیسی با بیش از ۳۰۰ کتاب، معرفی پژوهشگران برتر در حوزه مالی اسلامی، موضوعات پیشنهادی برای پایان‌نامه ارشد و دکترا و استفتائات مالی اسلامی از دیگر بخش‌های سایت است.


وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ نشست ماهانه از سلسله نشست‌های تخصصی مالی اسلامی در حوزه بازار پول، بازار سرمایه و بیمه برگزار شده است، گفت: فصلنامه علمی پژوهشی نیز با همکاری انجمن، دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان بورس منتشر می‌شود.


صالح آبادی افزود: سایت بازار کار مالی اسلامی نیز به نشانی JOBTTF.IR ایجاد شده تا پیوندی بین جویندگان کار و سازمان‌هایی که نیاز به نیرو دارند برقرار کند.


به گفته وی، دوره‌های MBA و DBA بازار سرمایه به صورت مشترک توسط انجمن، سازمان بورس و دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود و در حوزه بانکداری اسلامی نیز با مرکز آموزش عالی بانکداری مذاکراتی برای جذب دانشجو انجام شده است.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر