07 آذر 1396 - 17:04

صورت های مالی بانک توسعه صادرات در سال ۹۵ تصویب شد

صورت های مالی بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۵ با حضوراعضای مجمع عمومی بانک، معاون وزیر اقتصاد، اعضای هیات مدیره بانک و نمایندگان سازمان های مرتبط تصویب شد.
کد خبر : ۷۸۳۲۷
بانک توسعه صادرات

به گزارش  ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، در جلسه مجمع این بانک،  علی صالح آبادی مدیرعامل این بانک ضمن ارائه گزارشی از وضعیت داخلی و بین المللی اگزیم بانک ایران در سال گذشته، عملکرد و نسبت‌های مالی بانک در سال ۹۵ را برای اعضای مجمع تشریح کرد


وی با اشاره به ارتقای رتبه اعتباری بین المللی بانک توسعه صادرات در دو مرحله اظهار داشت: پس از برجام طی دو مرحله، رتبه اعتباری بانک از B به B+ و سپس به BB- ارتقا یافته و رتبه حمایتی دولت از ۴ به ۲ ارتقاء پیدا کرده است.


رصالح آبادی در تشریح عملکرد اعتباری بانک گفت : درسال ۹۵ حجم تسهیلات اعطایی درمجموع به ۶۴ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال بالغ شده است درحالیکه این رقم درسال گذشته، ۵۷ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال بوده است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به تعداد ۴۳ شعبه وباجه بانک توسعه صادرات در سراسر کشور تصریح کرد: ۸۶ درصد از نیروهای بانک تحصیلات لیسانس و بالاتر دارند که در بخش های مختلف مشغول ارائه خدمت هستند.


وی در حوزه توسعه روابط بین المللی گفت: در شرایط پساتحریم با ارسال سوئیفت به بانک‌های متعدد دنیا، ارتباط بانکی با ۱۲۷ بانک خارجی برقرار شده است.


به گفته صالح آبادی در حال حاضر در ۳۵ بانک خارجی حساب بانک توسعه صادرات فعال شده است و همچنین امکان صدور حواله، برات، ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بانک توسعه صادرات وجود دارد.


وی از ارائه خدمات کارگزاری قابل ارائه به مشتریان چون امکان انجام حوالجات ارزی، اعتباراسنادی و ضمانت نامه ارزی)، برقراری مراودات بانکی با کشورهای اروپایی از جمله گشایش و دریافت اعتبارات اسنادی، صدور حواله و حل مشکل صدور ضمانت نامه برای شرکت در پروژه های خدمات فنی و مهندسی در برخی کشورهای همسایه، CIS و آفریقایی، انجام مراودات بانکی به ارزهای محلی کشورهای هدف ازجمله کشورهای شرق آسیا، روسیه و ترکیه و کاهش هزینه نقل و انتقال وجوه در خارج از کشور خبر داد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در خصوص اعطای تسهیلات اعتبار خریدار، گفت : انعقاد قرارداد اعتبار خریدار به مبلغ ۵۰ میلیون دلار، پرداخت تسهیلات اعتبار خریدار به مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ و پرداخت حدود ۹۰۰ میلیون دلار تسهیلات اعتبار خریدار در سه سال اخیر جهت تامین مالی صادرات در بانک توسعه صادرات عملیاتی شده است.


وی در حوزه اعتبارات اسنادی به گشایش اعتبار اسنادی پروژه پتروشیمی بوشهر به مبلغ پانزده میلیاردودویست میلیون یوان چین، معادل حدود دو میلیاردودویست میلیون یورو اشاره کرد.


بانک توسعه صادرات رتبه چهارم در مبارزه با پولشویی را در کشور به خود اختصاص داد


به گفته وی، بانک توسعه صادرات در موضوع مبارزه با پولشویی در آخرین ارزیابی بانک مرکزی در بین بانکهای کشور موفق شده است به کسب رتبه چهارم نائل شود.


 صالح آبادی با اشاره به فعالیت های بانک توسعه صادرات در حوزه مبارزه با پولشویی و تطبیق به موضوعاتی نظیر تدوین رویه های داخلی برای تطبیق با استانداردهای بین المللی، تکمیل و مبادله ۸۰ مورد پرسشنامه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با کارگزاران بانک و پایش کارگزاران در راستای توسعه روابط بانکی بین‌المللی، تعیین سطح فعالیت مشتریان و ارائه اطلاعات لازم به مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، دریافت، بررسی و ارائه گزارشهای معاملات مشکوک و معاملات نقدی وجوه بیش از سقف مقرر به مرکز اطلاعات مالی اشاره کرد.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات به روابط خوب بین این بانک با بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و صندوق ضمانت صادرات اشاره کرد و گفت: اضافه برداشتی از بانک مرکزی تاکنون نداشته ایم و حسابهایمان نزد این بانک در وضعیت مطلوب است.


عبدالرحمن ندیمی بوشهری معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت های مالی اگزیم بانک ایران را مطلوب و شفاف توصیف کرد


وی با قدردانی از هیات مدیره، مدیرعامل، مدیران و کارکنان بانک توسعه صادرات ایران گفت : درخواست مجمع از بانک تکمیل خدمات banking Core بانکداری متمرکز در بانک توسعه صادرات است.


در این مراسم  خانلو نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن چابک خواندن بانک توسعه صادرات گفت: انضباط مالی بسیار خوبی بر این بانک حاکم است و تامل در گزارش حسابرسی بیانگر آن است که هزینه های اداری و پرسنلی نیز بسیار دقیق و به جا انجام شده است.


وی تصریح کرد: اگزیم بانک ایران در زمینه توسعه روابط کارگزاری در سال گذشته بسیار مطلوب عمل کرده است و عملکرد این بانک در زمینه قراردادهای اعتبار خریدار قابل تقدیر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر