10 آذر 1396 - 10:41

آمار کسب و کار اینترنتی در کشور توسط وزیر ارتباطات/ تهران در صدر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که استان تهران با ۱۳ هزار و ۴۹۲ تعداد کسب و کار اینترنتی رتبه اول را تا مردادماه سال جاری در کشور در اختیار دارد.
کد خبر : ۷۸۴۰۹
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: آمار کسب و کارهای اینترنتی در کشور با دسته بندی استانی رفع عقب ماندگی دوازده ساله کشور در عرصه ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مدت فشرده چهارسال اخیر اگر چه همواره با اعتراضاتی مواجه بوده است؛ اما از دیدگاه توسعه اشتغال و رفع بیکاری که مادر اکثر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، نقش بی بدیلی داشته است.


وی ادامه داده است: شور جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم البته با موانع بسیاری مواجه است که اگر این موانع رفع شوند، جمهوری اسلامی ایران پرچم دار انقلاب صنعتی چهارم در منطقه خواهد بود؛ رویایی که کشورهای منطقه با گویهای جادوئی و حمایت سران استکبار جهانی به دنبال تحقق آن برای خود هستند.



وزیر ارتباطات منبع آمار  خود را مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران اعلام کرده است.


براساس این آمار بعد از استان تهران، استان های خراسان رضوی با ۲ هزار و ۲۷۲ و اصفهان با ۲ هزار و ۲۲۴ در رتبه های بعدی قرار دارند. استان های ایلام با ۵۱، کهگیلویه و بویر احمد با ۵۳ و سیستان و بلوچستان با ۱۰۲ کسب و کار اینترنتی نیز به ترتیب در پایین این جدول قرار گرفته اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر