11 آذر 1396 - 09:20
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

واگذاری اموال مازاد بانک‌ها/ حل مشکل مطالبات معوق

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پیگیری واگذاری و فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها خبر داد.
کد خبر : ۷۸۴۲۷
علیرضا قیطاسی شورای هماهنگی بانک‌ها

محمدحسین حسین زاده در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به اینکه در بانک قرض الحسنه رسالت مشکل مطالبات معوق و دارایی های منجمد وجود ندارد، گفت: حل مشکلات مربوط به مطالبات معوق به شرایط کل اقتصاد باز می گردد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اظهارداشت: در عین حال، با سیاست هایی که از طریق بانک مرکزی و شبکه بانکی پیگیری شد، واگذاری دارایی ها و بنگاه های مازاد دنبال می شود.


حسین زاده ادامه داد: باید بپذیریم موضوعی که در طول دستکم ۲۰ سال به وجود آمده، برای حل و فصل به زمان نیاز دارد.


به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان آبان ماه سال جاری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد فروش اموال بانک‌ها، گفت: به بانک‌ها ابلاغ کرده‌ایم که دارایی‌هایشان را بفروشند و این اقدام قانونی و دستور رییس جمهور است.


وی افزود: یکی از اولویت‌هایی که ضمیمه حکم وزیر اقتصاد از طرف رییس جمهور ابلاغ شده، اصلاح نظام بانکی و حرکت بانک‌ها از بنگاه داری به سمت کار بانکی بوده که این دستور رییس‌ جمهور به بانک‌ها ابلاغ شده و حتما پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.


کرباسیان ادامه داد: این اقدام شرط ضمن عقد حکم مدیران عامل بانک‌ها است و باید آن را انجام دهند و تغییراتی که در آینده در سطح مدیران عامل بانک‌ها انجام خواهد شد نیز تاثیری در این اقدام ندارد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نگرانی‌هایی دارند که اگر این کار یکباره انجام شود، قیمت‌ها در بازار پایین آید؛ بنابراین از آنها زمان‌بندی خواسته‌ایم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر