سازمان بین المللی کار:

نیمی از جمعیت جهان در چرخه فقر قرار دارند

رییس کل سازمان بین المللی کار گفت: بیش از نیمی از جمعیت جهان از داشتن حمایت اجتماعی محروم هستند و این موضوع آنها را در چرخه فقر نابود می کند.
کد خبر : ۷۸۴۶۴
اشتغال

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از نیوزنو، «گای رایدر» رییس کل سازمان بین المللی کار گفت: اکثریت جمعیت جهان یعنی ۴ میلیارد نفر فاقد حمایت اجتماعی هستند که این موضوع آنها را در چرخه بی نهایت فقر از بین می برد.


این گزارش حاکی از آن دارد که ۴۵ درصد از جمعیت جهانی حداقل دارای یک پوشش مزیت اجتماعی هستند؛ در حالی که ۵۵ درصد جمعیت این کره خاکی بدون حمایت اجتماعی هستند و این موضوع قابل قبول نیست.


به گفته «رایدر»، این یعنی این تعداد از افراد جهان هیچ حق و حقوقی در ارتباط با مزایای کودک، مزایای ازدواج، بیمه بیکاری، مزایای از کارافتادگی و مستمری در یافت نمی کنند و به صورت فعال به سیستم های تامین اجتماعی هم کمکی نمی کنند.


رییس کل سازمان بین المللی کار گفت: عواقب این موضوع بسیار شدید و محسوس است. این گزارش حاکی از آن دارد که فقدان حمایت اجتماعی در میان مردم جهان آنها را نسبت به بیماری، فقر، نابرابری و محروم شدن از حقوق اجتماعی آسیب پذیر می کند؛ ضمن اینکه مانعی برای رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی است.


«رایدر» تصریح کرد: دولت ها از حمایت اجتماعی به عنوان یک نوع سرمایه گذاری در جمعیت خود، نفع خواهند برد و حمایت اجتماعی یک حق انسانی است و به دلیل اینکه این موضوع یک حق انسانی است باید آن  را دنبال کنیم.


«رایدر» خاطر نشان کرد: زمانی که حمایت اجتماعی در سر جای خود قرار گیرد، آنگاه به خوبی عمل می کند و هر شخصی فکر می کند که در چرخه حمایت از حق اولاد تا مزایای مربوط به سالخوردگی قرار دارد و می تواند از مزایای اقتصادی بهره مند شود.


بر پایه این گزارش، فقدان حمایت اجتماعی بیشتر در آفریقا، آسیا و کشورهای عربی دیده می شود و پیشنهاد می شود که این مناطق هزینه های عمومی خود را افزایش دهند تا حداقل پوشش تامین اجتماعی پایه ای را برای تمام شهروندان خود ضمانت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر