کاهش ۷ واحدی شاخص فرابورس

بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری میزبان نقل‌وانتقال بیش از ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۸۸ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۷۸۴۷۵
شاخص

به گزارش ایبِنا، در نخستین روز کاری این هفته علاوه بر دادوستد ۲۳۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش معاملاتی بالغ بر یک هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در بازارهای نه‌گانه فرابورس، شاهد افت ۷ واحدی آیفکس تحت تاثیر نماد «مارون» و قرارگیری آن در ارتفاع ۱۰۲۳ واحدی بودیم.


معامله‌گران در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز بیش از ۱۲۰ میلیون سهم را در ۱۶ هزار و ۱۰۳ نوبت دادوستدی دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بر ۱۶۹ میلیارد ریال بالغ شد.


در میان تابلوهای مبادلاتی بازار پایه، نمادهای «جهرم» و «فالوم» به ترتیب بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی را به دست آوردند.


امروز نمادهای «کپرور» و »«تلیسه» متعلق به شرکت‌های فرآوری زغال سنگ پرورده طبس و دامداری تلیسه نمونه، بیشترین افزایش قیمتی را در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشتند.


در مقابل، نمادهای «بساما» و «کپرور» با بیشترین افت قیمتی تا سقف ۴.۹ واحدی روبه رو شدند.


بازار ابزارهای نوین مالی


امروز ۱۱ آذرماه نماد معاملاتی «گندم ۲۱» مربوط به اوراق مرابحه گندم به منظور آغاز معاملات ثانویه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش یافت.


همچنین روز جاری طی اطلاعیه‌ای از سوی فرابورس اعلام شد که پذیره‌نویسی اوراق مرابحه گندم در نماد «گندم۲» در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ۹۶ با قیمت یک میلیون ریال به اتمام رسیده و از این رو تاریخ رسمی انتشار این اوراق همین روز تعیین شد. علاوه بر این طی این اطلاعیه، سررسید اوراق «گندم۲» روز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ و تاریخ پرداخت نخستین سود نیز ۲۰ آبان ۱۳۹۷ اعلام شد.


از دیگر اخبار مربوط به بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس می‌توان به آغاز پذیره‌نویسی تعداد یک میلیون اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور از فردا مورخ ۱۲ آذرماه اشاره کرد. این اوراق به منظور تأمین مالی جهت سرمایه در گردش با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال و با نرخ درآمد ۱۷ درصد سالانه تا سررسید در نماد «کرمان۹۸۱» پذیره‌نویسی می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها