12 آذر 1396 - 12:32
استاندار یزد:

تاثیر رشد خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در بهبود شرایط اقتصادی

زمانی قمی، استاندار یزد گفت: خدمات، طرح های تسهیلاتی و سیاست های اعتباری بانک قرض الحسنه مهرایران با اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شاخص های اجتماعی همسو است.
کد خبر : ۷۸۵۱۲
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهرایران، مرتضی اکبری مدیرعامل و سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف تشریح پتانسیل های بانک در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی رییس جمهور به وزیر اقتصاد، با محمود زمانی قمی استاندار یزد دیدار و گفتگو کردند.


اکبری در این دیدار، ضمن اشاره به دستاوردهای یکدهه فعالیت موثر بانک قرض الحسنه مهرایران در جامعه بیان داشت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته و گامهای برداشته شده برای رفع نیازهای اساسی، تهیه مایحتاج ضروری و تامین کمبودهای مالی اقشار نیازمند، این بانک به جایگاه ویژه ای نزد مردم، خیرین و سازمان های حمایتی و مردم نهاد دست یافته است.


وی افزود: در ۸ ماه گذشته منابع قرض الحسنه بانک نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است و بالغ بر ۵۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های ازدواج جوانان، معیشت، سلامت و درمان و حمایت از مددجویان پرداخت شده است.


 اکبری خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهرایران خاستگاه مردمی دارد و با توجه به تنوع سبد محصولات خود می تواند در رفع مشکلات مالی اقشار زحمتکش جامعه، خصوصا در مناطق محروم موثر واقع شود.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: امسال، این بانک در راستای تحقق و اجرای مسئولیت های اجتماعی بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی میان دانش آموزان با اولویت مناطق محروم اختصاص داده است و با توجه به آسیب های وارد شده در زلزله اخیر استان کرمانشاه، در ساخت و بازسازی مدارس روستایی، مراکز بهداشت و درمان و بهبود معیشت مردم منطقه، مشارکت می کند.


در ادامه این جلسه، زمانی قمی استاندار یزد نیز با بیان برخی طرح های در حال اجرا خصوصا در عرصه اشتغالزایی و کارآفرینی، گفت: در این زمینه سیاست استان، تمرکز بر حمایت از واحدهای کوچک و متوسط است که می تواند به تسریع در رشد و رونق اقتصادی و هم چنین بالا بردن نرخ اشتغال کمک کند و در این راستا خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهرایران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


وی همچنین لزوم توجه به خواسته کشاورزان را یادآور شد و افزود: کشاورزان و روستاییان نقش بسزایی در تامین مایحتاج ضروری و نیازهای غذایی کشور دارند و از این رو تلاش برای رفع مشکلات این قشر از جامعه نیز جزء اولویت های اصلی استانداری به شمار می رود و بانک قرض الحسنه مهر ایران، در این بخش نیز می تواند تاثیر گذار باشد.


استاندار یزد بر لزوم هم افزایی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی به منظور تجمیع منابع قرض الحسنه و یا انتقال بخشی از گردش مالی خود به شعب بانک قرض الحسنه مهرایران تاکید کرد و گفت: تقویت توان مالی این بانک منجر می شود تا افراد بیشتری از خدمات و طرح های تسهیلاتی قرض الحسنه بهره مند گردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر