پایان پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس

پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در روزی که شاخص فرابورس با افت ۲ واحدی به ۱۰۲۰ واحد رسید، با موفقیت در این بازار به پایان رسید.
کد خبر : ۷۸۵۳۰
طرح

به گزارش ایبِنا، در جریان بازار امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه پذیره‌نویسی یک میلیون ورقه اوراق مرابحه کرمان موتور با نرخ ۱۷ درصد که هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود، آغاز شد که در همان روز نخست از مهلت سه روزه پایان یافت.


بدین ترتیب یک میلیون ورقه «کرمان۹۸» به ارزش حدود یک‌هزار میلیارد ریال پذیره‌نویسی شد. هدف از انتشار این اوراق تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید شرکت خودروسازی کرمان موتور اعلام شده و بازارگردانی و متعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده تامین سرمایه تمدن بوده و ضامن این اوراق نیز بانک آینده است.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز در مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار ورقه به ارزش حدود یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال معامله شد و اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۷» پس از اوراق مرابحه کرمان موتور بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.


در جریان بازار سهامداران بیش از ۸۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۶۹ میلیارد ریال را دست به دست کردند و به ترتیب دو نماد «ذوب» و «کپرور» موفق شدند بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار بگیرند.


همچنین امروز نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی زاگرس، با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت سود سال مالی ۱۳۹۶ متوقف شد. نگاهی به دادوستدهای انجام شده در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز نشان می‌دهد ۱۱۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال در این بازار معامله شده است.


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن ۷۹ هزار ورقه به ارزش ۵۹ میلیارد ریال نقل و انتقال یافت و تسه آبان ماه ۹۶ با معامله ۴۷ هزار ورقه به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در صدر ایستاد. همچنین قیمت این اوراق در بازه ۷۲۱ هزار تا ۷۵۰ هزار ریال در نوسان بود.


در نهایت در پایان بازار بیش از ۲۱۹ میلیون ورقه به ارزش حدود ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال در بازارهای ۹ گانه فرابورس ایران دادوستد شد. شاخص کل نیز با افت ۲.۷ واحدی همراه شد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «شاوان»، «شراز»، «شپاس»، «میدکو» و «حسینا» رقم خورد. در مقابل نمادهای «مارون» و «ذوب» تا نزدکی ۰.۷ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشته و مانع از افت بیشتر آن شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر