13 آذر 1396 - 10:04

تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه پول و بانک در هفته پژوهش

هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در سالن اجتماعات بانک مرکزی برگزار و از آثار منتخب حوزه پول و بانک و پژوهشگران برتر نظام بانکی تقدیر خواهد شد.
کد خبر : ۷۸۵۶۰
دکتر حمید زمان زاده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، حمید زمان‌زاده، سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت: مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در حوزه پول و بانک امسال نیز همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود و هدف از برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگرانی است که در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و نظام بانکی تلاش کرده‌اند تا بهترین پژوهش‌ها را ارائه کنند.
وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ آبان در نظر گرفته شده بود که یک هفته تمدید شد، افزود: از آن زمان فرآیند داوری در حال انجام است و این هفته کمیته علمی تصمیم نهایی را برای انتخاب مقاله برتر، کتاب برتر و پژوهشگران منتخب نظام بانکی اتخاذ می‌کند. 
سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه در دو بخش آثار (کتاب و مقاله برتر) و پژوهشگران از برگزیدگان تقدیر می‌شود، گفت: کسانی که در حوزه پول و بانک کار کرده‌اند مقالات خود را در سایت هفته پژوهش ثبت می‌کنند و همچنین دبیرخانه هفته پژوهش در ژورنال‌های مختلف داخلی و خارجی مقالات نشریات معتبر یکسال گذشته را جستجو می‌کند و در نهایت مقاله برتر از بین مقالات ثبت نام  و نامزد شده در جلسات کمیته علمی هفته پژوهش، طی دو مرحله ارزیابی انتخاب می‌شوند.
زمان‌زاده ادامه داد: برای انتخاب کتاب برتر در حوزه پول و بانک در سال ۹۶ نیز همین روال انجام می‌شود به طوری که نویسندگان کتاب‌ در فراخوان ثبت نام و کتب خود را ارسال کرده و نامزد می‌شوند و همان فرآیند انتخاب در کمیته علمی طی می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر کتاب و مقاله، پژوهشگران برتر در حوزه بانک‌ها و نظام بانکی نیز انتخاب می‌شوند که فرآیند متفاوتی دارد، گفت: از طرف دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری به همه بانک‌ها و موسسات اعتباری نامه‌ای ارسال شده که طبق روال سال‌های گذشته پژوهشگر برتر بانک را طبق ضوابط و استانداردهای خودشان به دبیرخانه هفته پژوهش اعلام کنند.
این مسئول ادامه داد: از بین پژوهشگران منتخب بانک‌ها با توجه به رزومه‌هایی که دریافت می‌شود، پژوهشگری که حائز بهترین رزومه کاری در حوزه پولی و بانکی باشد به عنوان پژوهشگر برتر نظام بانکی انتخاب می‌شود و تعدادی از پژوهشگران نیز به عنوان پژوهشگر برتر بانک مربوطه معرفی می‌شوند.
زمان‌زاده خاطر نشان کرد: پژوهشگران معرفی شده از طرف بانک‌ها در صورتی که از نظر کمیته علمی بزرگداشت هفته پژوهش حداقل استانداردهای لازم را در رزومه‌شان نداشته باشند، از این فرآیند حذف می‌شوند.
وی افزود: همچنین در کنار پژوهشگران برتر نظام بانکی، پژوهشگران برتر بانک مرکزی که شامل پژوهشکده پولی و بانکی هم می‌شود، بر اساس استانداردهای بانک مرکزی معرفی خواهند شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر