وزیر نفت تاکید کرد؛

افزایش کنترل ریسک مالی در صنعت نفت با کمک بیمه‌ها

وزیر نفت گفت: کنترل ریسک مالی در صنعت نفت باید با کمک صنعت بیمه افزایش یابد و صنعت بیمه حق دارد که نسبت به پیشگیری تهدیدات سخت‌گیری کند.
کد خبر : ۷۸۵۷۵
زنگنه وزیر نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بیژن نامدار زنگنه در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه اظهار داشت: شرکت های بیمه می‌توانند با بازدیدهای اولیه تخصصی و الزام به رعایت ایمنی، ضامن کاهش خطرات و ریسک در حوزه نفت و انرژی باشند.


وی با بیان اینکه صنعت بیمه حق دارد که نسبت به پیشگیری تهدیدات سخت‌گیری کند و بنده به عنوان وزیر نفت از این سخت گیری حمایت می‌کنم، خطاب به شرکت‌های بیمه، گفت: قراردادهای بیمه‌ای را درست ببندید و نسبت به تهدیدات آینده حساس باشید.  


زنگنه اظهار داشت: حجم تولیدات در صنعت نفت بیش از ١٠٠ میلیارد دلار است و نیاز است که این ریسک مالی کنترل شود و صنعت بیمه باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشد.


وزیر نفت گفت: پس از چند حادثه ناگوار از بیمه ها خواستیم صنعت نفت را جدی بگیرند؛ شرکت های بیمه چون در رقابت های غیر سالم هستند نرخ کم می دهند و ممیزی، مطالعات رسمی و ارزیابی دقیق ندارند.


وی گفت: من می توانم به شرکت های دولتی دستور اداری بدهم که نکات ایمنی را رعایت کنند ولی به خصوصی ها نمی توانم؛ این در حالی است که  استانداردسازی و ارزیابی ریسک بخشی از کسب و کار شماست.


زنگنه تاکید کرد: اینکه دو روز پس از آتش سوزی وارد عمل شویم، هنر نیست؛ نباید بگذاریم این اتفاقات بیفتند اگر هم این اتفاقات رخ داد، باید سریع وارد عمل شویم. وزیر نفت خطاب به  شرکت های بیمه گفت: بیمه ها باید ضامن و تعیین کننده کاهش خسارت در حوزه نفت باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها