13 آذر 1396 - 14:27

حباب ۹۰ هزار تومانی قیمت سکه در بازار

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: قیمت سکه طلا در بازار با حباب ۸۰ الی ۹۰ هزار تومانی روبرو است.
کد خبر : ۷۸۵۹۱
محمد کشتی آرای

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمد کشتی آرای در خصوص قیمت سکه و طلا در بازار گفت: اوایل  هفته گذشته، قیمت سکه طلا با حباب ۲۰۰ هزار تومانی همراه بود که با توجه به حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی به عنوان بانک عامل بانک مرکزی، روند نزولی در پیش گرفت.


رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، تصریح کرد: حراج سکه طلا باعث شد بخشی از حباب قیمتی سکه طلا تخلیه شود و این روند در مجموع ادامه دارد. کشتی آرای تصریح کرد: باید توجه داشت در حالی قیمت جهانی طلا روند کاهشی پیدا کرده که قیمت طلا و سکه در ایران با روند افزایشی همراه بوده که البته ناشی از صعود قیمت ارز در کشور است.


وی ادامه داد: بعد از حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی بازار عرضه و تقاضا در حال تعادل نسبی بوده و حتی کاهش تقاضا برای خرید نیز در بازار وجود دارد، رشد قیمت سکه در مدت اخیر به تقاضای کاذب منجر شده بود، اما داد و ستدهای بازار در حال عادی شدن است.


کشتی آرای افزود: درحال حاضر قیمت سکه طلا در بازار با حباب ۸۰ الی ۹۰ هزار تومانی روبرو است. رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه این اتحادیه در کنترل و نظارت عیار طلا نقش دارد، یادآور شد: اتحادیه طلا و جواهر یک نهاد غیرانتفاعی و نظارتی است و کار اقتصادی انجام نمی دهد و نقشی در عرضه یا تقاضا یا دخالت در بازار ندارد و کارهای صنفی اعضای اتحادیه را انجام می دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر