واسطه گری و دلالی هزینه های بیمه ای را افزایش داده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واسطه گری و دلالی هزینه های بیمه ای را افزایش داده است.
کد خبر : ۷۸۶۲۲
بیمه

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی با انتقاد از شرایط صنعت بیمه در کشور تصریح کرد: تجربه نشان داده است که برخی از شرکت های بیمه ای نمی توانند تعهدات مالی خود را در زمان وقوع حادثه پرداخت کنند، همچنین بعضا واسطه گری و دلالی باعث افزایش هزینه بیمه، بیمه شدگان می شود.


وی تصریح کرد: در مورد تعهدات بیمه، طبقه بندی صورت نگرفته است و اگر به میزان درآمد اقشار مختلف جامعه توجه شود، می توان به نحوی برنامه ریزی کرد که بسیاری از اقشار جامعه از حداقل پوشش بیمه برخوردار شوند.


آقاپور علیشاهی گفت: متاسفانه با وجود اینکه صنعت بیمه در کشور از سابقه طولانی برخوردار بوده اما پیشرفت قابل توجهی در این زمینه حاصل نشده است.


وی با اشاره به اینکه وضعیت خدمات دهی از سوی شرکت های بیمه مناسب نیست، ادامه داد:در کشور رویکرد هزینه ای به صنعت بیمه وجود دارد و این موضوع یکی از موانع توسعه مطلوب صنعت بیمه شده است.


نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اینکه بخشی از مردم بیمه را به عنوان هزینه تلقی می کنند، یک ضعف است البته نحوه ارائه خدمات بیمه، بعد از وقوع حادثه به موقع و به صورت صحیح نیست.


شرایط رقابتی عامل رشد صنعت بیمه


آقاپور علیشاهی افزود:باید موازنه صندوق های بیمه به نحوی باشد که از نقطه سر به سر خارج نشوند همچنین باید در زمینه بیمه در کشور فرهنگ سازی شود تا شرایط برای دگرگونی وارتقای بیمه ها فراهم شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرایط رقابتی در صنعت بیمه، یکی از لازمه های ارتقای این صنعت است همچنین باید ارتباط شرکت های بیمه داخلی با شرکت های بیمه خارجی بیشتر شود.


برچسب ها: مجلس بیمه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر