15 آذر 1396 - 10:40
در مشهد مقدس،

اولین کیف پول الکترونیک در خاورمیانه افتتاح شد

پروژه کیف پول بانک پاسارگاد (کیپاد) به عنوان اولین کیف پول الکترونیک در خاورمیانه در شهر مقدس مشهد افتتاح شد.
کد خبر : ۷۸۶۶۵
کیپاد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مراسم افتتاح کیف پول بانک پاسارگاد در شهر مقدس مشهد با حضور مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد, شهاب جوانمردی, مدیر عامل هولدینگ فناپ و محمد نژاد صداقت مدیر عامل فناپ پرداخت و آل شیخ معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد و نمایندگان شرکت ایرانسل برگزار شد.


معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: از هفت سال پیش پروژه هوشمند سازی شبکه حمل و نقل و بلیت الکترونیکی با همکاری بانک پاسارگاد اجرایی شد.


آل شیخ افزود: شبکه بلیت الکترونیکی با ۴ میلیون کارت صادر شده و ۲.۵ میلیون کارت فعال در شهر مشهد عملیاتی شده است.


وی اظهار داشت: این پروژه در سال ۴۰۰ میلیون تراکنش دارد و مجموعه دیگری که در این پروژه از دو سال پیش در بخش زیر ساخت با آن همکاری خود را شروع کردیم شرکت ایرانسل است که با خدمات متنوع بیشترین همکاری را در پروژه شهر هوشمند را با این شرکت داشتیم.


آل شیخ خاطر نشان کرد:شهرداری مشهد با شعار شهر هوشمند به منظور تسهیل خدمات مشتریان هوشمند سازی شهر را که ناظر بر چالش های محوری شهر است را ادامه و برای رفع  این چالش ها راهکار ارائه می دهد.


وی با بیان این که پاسخ های هوشمندانه  الزاما پاسخ های مبتنی بر it نیست اما فناوری اطلاعات به نحوی توسعه پیدا کرده است که این فرآیند مبتنی بر تکنولوژی و در بستر الکترونیک پیش می رود، افزود: اجرایی شدن کیف پول کیپاد فرآیند حمل و نقل شهری را برای زائرین تسهیل می کند زیرا به جای استفاده از کارت تز ظریف nfc از خدمات حمل و نقل شهری استفاده می کنند و کل اتوبوس های شهر مشهد، قطارهای شهری و اتوبوس های BRT به سامانه کیف پول پاسارگاد از طریق فناوری nfc مجهز شده اند.


وی ادامه داد: همچنین تمام ورودی های شهری که در قبل نیازمند کارت بودند از این طریق پوشش داده شده اند.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه، ۶۵ درصد مراجعات شهروندان مشهد تا پایان سال از طریق اپ‌های شهروندی به مردم این شهر ارائه خواهد شد، اظهار داشت:  در نظر داریم که خدمات خود را به شهروندان به صورت هوشمند ارائه دهیم و ارائه خدمات کیپاد نیز نمونه‌ای از آن است.


همچنین در این مراسم ، زهرا میر حسینی، معاون فناوری بانک پاسارگاد نیز در این مراسم گفت: بانک پاسارگاد همواره در فناوری های نوین در صنعت پرداخت پیشگام بوده است و به عنوان پیشگام در صنعت پرداخت مجموعه فناپ موفق شد یک کربنیک بومی را ارائه کند و همچنین سامانه مجازی بانک پاسارگاد به عنوان اولین سامانه در کشور راه اندازی شد.


وی اظهار داشت : هم اکنون ۹۶ درصد تراکنش های در بانک پاسارگاد به صورت غیر حضوری انجام می شود و این بانک با توجه به نیاز کشور به سراغ ارائه محصولی نوین در حوزه پرداخت های خرد حرکت کرد.


میر حسینی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار شرکت شاپرک ۱.۲ میلیارد تراکنش از طریق پایانه های فروشگاهی صورت می گیرد که ۶۵ درصد آن کمتر از ۲۵ هزار تومان است که از طریق بسترهای آنلاین در شبکه انجام می شود و هزینه های سنگینی برای بانک ها و مخابرات دارد.


وی تاکید کرد : در این راستا بانک پاسارگاد تصمیم گرفت کیف پولی را به صورت آنلاین ارائه کند که جایگزین پرداخت های خرد در کشور شود تا هزینه ها در این بخش را کاهش دهد.


میرحسینی با اشاره به اینکه کیپاد یک کیف‌پول الکترونیکی آفلاین است، گفت: کیپاد محصولی است که تصمیم دارد پرداخت‌های خرد، پرداخت‌های زیر ۵۰ هزار تومان، را به سمت تراکنش‌های آفلاین و به سمت کیف‌پول الکترونیکی هدایت کند.


وی ادامه داد: هم اکنون کیپاد در مشهد برای استفاده در وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس و قطارهای شهری و هم‌چنین برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی به بهره‌برداری رسیده است.


میرحسینی گفت: ۲۲۰۰ اتوبوس، ۱۰۵ گیت قطار شهری، ۴۶ گیت اتوبوس تندرو و همچنین ۳۵۰ کارتخوان فروشگاهی هم‌اکنون در مشهد قابلیت پذیرش کیپاد را دارند.


معاون فناوری اطلاعات بانک پاسارگاد گفت: کیپاد فقط در مشهد به بهره‌برداری نرسیده است بلکه در تمامی شهرهای کشور و هر نقطه‌ای که تجهیزات NFC خوان نصب شده باشد می‌توان از آن بهره برد.


وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار پایانه فروشگاهی بانک پاسارگاد قابلیت خوانش NFC و در نتیجه کیپاد را دارند و به زودی با فراگیر شدن سیم‌کارت‌های NFC دار می‌توان خریدهای زیر ۵۰ هزار تومان را از طریق کیپاد انجام داد.


در این مراسم مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد به منظور ارائه خدمت کیف پول پاسارگاد کیپاد بر بستر سیم کارت های ان اف سی ایرانسل با شهریار آل اسحاق معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد و باقر صمدی مدیر کل بازاریابی شرکت ایرانسل تفاهم نامه همکاری امضا کرد.


 قاسمی در این مراسم گفت:  کیپاد می تواند تحولی جدی برای ارائه  خدمت به مردم باشد و این خدمات فقط برای مردم مشهد نیست و برای تمام مردم ایران است کیف پول همراه بانک پاسارگاد به عنوان اولین کیف پول الکترونیک در خاورمیانه به شمار می رود و ما باید به این فکر کنیم که در آینده اصلا هیچ بانکی وجود نداشته باشد.


وی اظهار داشت :بحث نوآوری در دنیا تحول ایجاد کرده  که اگر خوب از آن بهره برداری شود سطح زندگی مردم را به بهترین شکل تسهیل می کند البته آموزش یک امر مهم در نوآوری است َ.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر