وضعیت شاخص بورس کشورهای آسیایی/ دلار قدرت‌نمایی کرد

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه باز هم به سیر نزولی خود ادامه داد؛ در حالی که دلار تقویت شد.
کد خبر : ۷۸۶۸۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه باز هم به روند نزولی خود ادامه داد و همچنان نزدیک به کمترین شاخص خود در ۲ ماه اخیر قرار دارد که از جمله دلایل آن به کاهش قیمت نفت و مس و همچنین بلاتکلیفی در مورد سیاست آمریکا در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و ایجاد تنش در خاورمیانه بر می گردد که بسیاری از سرمایه گذاران را خارج از گود معاملات نگه داشته و افت شاخص سهام شرکت های فناوری هم به این مسئله دامن زده است.


در همین حال، میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن همچنان با سیر کاهشی به کار خود ادامه می دهد و نسبت به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر که در بیست و سوم نوامبر ثبت شده بود، ۴.۷ درصد افت پیدا کرده است.


شاخص سهام شرکت های فناوری بزرگ آسیایی از قبیل «تنسنت»، «علی بابا» و «پاسکو» کره جنوبی بی رونق است؛ البته شاخص سهام نیکی ژاپن پس از اینکه در روز چهارشنبه به کمترین سطح خود از ماه مارس سال جاری میلادی رسیده بود در بازار معاملات امروز خوش درخشید و ۱.۳ درصد جهش زد.


به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، این رویه فعلی بورس ها که در مسیر کاهش قرار گرفته اند به عنوان یک اصلاح سالم یاد می شود چون در سه ماه یا ۶ ماه اخیر با روند افزایشی قابل توجهی روبرو شده بودند و به عبارتی دیگر این موضوع نگران کننده نیست.


همچنین میانگین شاخص بورس های جهان در روز چهارشنبه به کمترین سطح خود در تقریبا ۲ هفته اخیر رسید و شاخص اس اندی ۵۰۰ وال استریت هم برای چهارمین جلسه متوالی روند کاهشی به خود گرفت؛ البته شاخص فناوری اس اند پی ۰.۷۵ درصد رشد پیدا کرد.


در بازار جهانی ارز، دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به بیشترین سطح خود در ۲ هفته اخیر رسید؛ ضمن اینکه هر یورو با رسیدن به ۱.۱۸۰۰ دلار با افزایش ارزش روبرو شد و از کمترین سطح خود در دو هفته اخیر که در بازار معاملات دیروز رقم خورده بود، فاصله گرفت.


هر دلار به ۱۱۲.۴۴ ین رسید که نشان از کاهش ارزش دلار در برابر پول ژاپن دارد و هر پوند انگلیس با موضع تدافعی در برابر ۱.۳۳۸۱ دلار معامله شد و هر اونس نقره به سیر نزولی خود ادامه داد و با رسیدن به ۱۵ دلار و ۹۴ سنت کمترین رقم در تقریبا ۵ ماه اخیر را به خود اختصاص داد.


برچسب ها: دلار یورو بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها