بورس ایرلند و یورونکست ادغام شدند

بورس یورونکست منطقه پان-اروپا از ادغام ۱۰۰ درصدی با بورس ایرلند به مبلغ ۱۳۷ میلیون یورو معادل ۱۶۲.۴۸ میلیون دلار خبر داد.
کد خبر : ۷۸۶۸۳
بورس های دنیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، این معامله موجب می شود بورس ایرلند همکاری خود را با بورس اصلی اروپا بیشتر کند تا بورس یورونکست موجب افزایش میزان درآمد و موقعیت بورس ایرلند (ISE) در خصوص صندوق های سرمایه گذاری و اوراق مشتقه شود.


دیردری سامرز، مدیر اجرایی بورس ایرلند در این خصوص به شبکه سی ان بی سی گفت: این معامله به صورت استراتژیک از سوی بورس ایرلند پیشنهاد شده است و هدف اصلی آن نیز ارتقاء اهداف و همچنین برندسازی و دست یابی به تکنولوژی هایی است که سابق بر این بورس ایرلند از داشتن آنها محروم بود.


در بورس ایرلند ۳۰ هزار کارگزاری از ۸۰ کشور مختلف و ۴ هزار ناشر فعالیت می کنند. وی در این خصوص ادامه داد: برگزیت برای ایرلند دو تأثیرگذاری متفاوت دارد. تأثیر ابتدایی این قضیه بر اقتصاد ایرلند است و دومین تأثیر آن این است که باید با کشورهای اروپایی غیربریتانیا روابط خود را به گونه ای دیگر تعریف کند.


گفتنی است، بریتانیا یک متحد بسیار قدیمی برای ایرلند در بحث خدمات مالی و فاینانس محسوب می شود بنابراین این ادغام، در واقع یک چرخش به سمت اتحادیه اروپا و باقی اعضا در این اتحادیه خواهد بود.


همچنین استفان بوژنا مدیر اجرایی یورونکست این معامله را یک معامله استراتژیک نامید و در این خصوص اظهار داشت: این ادغام امکان دسترسی بیشتری به بورس ایرلند در خصوص صندوق های بادرآمد ثابت و اوراق مشتقه خواهد داد و از سوی دیگر به جغرافیای جدیدی پس از مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دسترسی خواهیم داشت.


بورس یورونکست قصد دارد با این ادغام، بورس ایرلند را به مرکزی برای معاملات صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های با درآمد ثابت تبدیل کند.


این در حالی است که بورس یورونکست تصمیم دارد تا روابط و موقعیت خود را در بورس دویچه آلمان و بورس لندن نیز ارتقا دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر