مدیر ارشد فولکس واگن به ۷ سال حبس محکوم شد

دادگاه آمریکا در نهایت مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن را در رابطه با رسوایی پرونده آلایندگی خودروهای این شرکت آلمانی در آمریکا گناهکار و به ۷ سال زندان محکوم کرد.
کد خبر : ۷۸۶۸۹
فولکس واگن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «اولیور اشمیت» مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن آلمان به دلیل پروند رسوایی این خودرو ساز آلمانی در رابطه با دستکاری  نرم افزار تشخیص آلایندگی اتومبیل های این شرکت در آمریکا از سوی دادگاه ایالات متحده گناهکار شناخته شد و به ۷ سال زندان محکوم شد.


این در حالی است که این پرونده رسوایی ۳۰ میلیارد دلار برای این شرکت سرشناس خودرو ساز آلمانی هزینه داشته است. همچنین وی در ماه اوت سال جاری میلادی از سوی ایالات متحده به دلیل تبانی بر سر کلاهبرداری در بازار خودرو این کشور و همچنین نقض قانون هوای پاک آمریکا گناهکار شناخته شده بود.  


دستگاه قضا فدرال آمریکا مدیر اجرایی فولکس واگن را به حداکثر ۷ سال زندان محکوم کرده است؛ در حالی که «اشمیت» به قاضی آمریکا گفته که مدیر او به وی دستور داده تا در مورد پرونده آلایندگی خودروهای فولکس واگن دروغ بگوید و خواستار کاهش مجازات خود به ۴۰ ماه زندان شده است.


البته وی قبل از اعلام رای دادگاه گفته بود که مجازات خود را می پذیم و فقط خودم را سرزنش می کنم و به این موضوع اعتراف می کنم که سعی می کردم تا این تقلب فولکس واگن را کتمان کنم.


وی به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جزای نقدی هم به دلیل آگاهی از عدم استاندارد بودن آلایندگی خودروهای فولکس واگن با قوانین آمریکا محکوم شد. بر پایه این گزارش، شرکت فولکس واگن پیش از این با پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه و میلیاردها دلار استرداد وجه خودروهای معیوب خریداری شده موافقت کرده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها