افزایش ۲۹۰ درصدی ارزش معاملات بازار بدهی

شاخص کل در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه ۹۶ نسبت به هفته قبل از آن، با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شد.
کد خبر : ۷۸۷۱۰
بورس

به گزارش ایبِنا، در پایان معاملات هفته منتهی ۱۴ آذر ماه ۹۶، شاخص کل با ۶۰ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۹۱۰۹۲ واحد رسید. بر اساس آمارهای بورس تهران، شاخص بازار اول با ۲۱۲ واحد  کاهش به رقم ۶۴۷۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۷۷ واحد افزایش عدد ۱۹۳۸۵۹ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۳۲۶/۰ درصد  کاهش و ۵۶/۰ درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.


همچنین در چهار روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۹۵۶۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته اول آذرماه ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است. در ضمن تعداد ۳۶۷۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲۳۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۸ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.


بر پایه این گزارش، در هفته ای که گذشت، در بازار بدهی تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه به ارزش ۲۸۰۸ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۲۸۲ و ۲۹۶ درصد افزایش را نشان می دهد. این درحالی است که تعداد ۲۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۷۹ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۵۴ و۵۱ درصد افزایش نسبت به هفته اول آذر ماه همراه شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر