چهار پنجم بانک‌های چینی در معرض خطر هستند

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: چهار پنجم بانک های چینی در حال حاضر در معرض آسیب قرار دارند و فقط ۴ بانک بزرگ این کشور از سرمایه کافی برخوردار است.
کد خبر : ۷۸۷۱۴
بانک چینی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول نسبت به سرعت خطرناک افزایش رشد بدهی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد این موضع می تواند منجر به ریسک های بزرگ و عدم توازن در چشم انداز اقتصادی چین شود.


بر اساس فاکتور سلامتی سیستم مالی چین که توسط صندوق بین المللی پول ترسیم شده، چهار پنجم بانک های این کشور در معرض خطر قرار دارند و فقط ۴ بانک بزرگ این کشور دارای سرمایه کافی هستند؛ در حالی که بانک های متوسط و بانک های بازرگانی چین آسیب پذیر هستند.  


ارزیابی صندوق بین المللی پول از تحولات اقتصادی چین نشان می دهد که ریسک های پایدار مالی همچنان در سیستم اقتصادی این کشور وجود دارند و رشد اعتباری این کشور از رشد تولید ناخالص داخلی چین پیشی گرفته که این مسئله منجر به تهدیدی بزرگ برای رشد اعتباری این کشور است.


در حال حاضر، میزان بدهی چین معادل ۲۳۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است. همچنین اهداف اولیه چین برای پیشگیری از نابود شدن مشاغل محلی و رسیدن به مقاصد رشد منطقه ای با هدف ثبات مالی این کشور در کشمکش است.



صندوق بین المللی پول به چین توصیه کرد که باید استراتژی اقتصادی خود را بیشتر سازگار کند و یک گروهی را تشکیل دهد که فقط بر روی ثابت مالی این کشور تمرکز داشته باشد.


این نهاد بین المللی اعلام کرد: نظارت بر روی یکی از بزرگترین و پیچیده ترین سیستم های جهان یک کار چالش برانگیز است. مقامات چینی سخت برروی بالا بردن رشد اقتصادی و نوآوری این کشور کار کرده اند؛ اما همچنان یکسری گپ هایی باقی مانده است. ما به مقامات چینی توصیه می کنیم که تمرکز خود را بر روی رشد تولید ناخالص داخلی این کشور کم کنند و ضمانت های بی چون و چرا از شرکت های دولتی باید به تدریج و هوشمندانه برداشته شود.


صندوق بین المللی پول همچنین نسبت به پیشرفت سریع محصولات مالی جدید در چین که می توانند به سرعت بزرگ و محبوب شوند و یک ریسک مالی احتمالی را در بر داشته باشند، هشدار دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر