طی ۵ سال گذشته،

افزایش ۱.۴ برابری دلاری حق بیمه تولیدی بیمه زندگی

حق بیمه تولیدی رشته بیمه های زندگی در ۵ سال گذشته بر حسب ریال ۳.۷ ریال و برحسب دلار ۱.۴ برابر شده است.
کد خبر : ۷۸۷۲۰
بیمه زندگی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آمار منتشر شده در سالنامه آماری بیمه مرکزی روند رو به رشد سهم حق بیمه های زندگی در بازار بیمه طی ۵ سال اخیر ادامه داشته و حق بیمه های تولیدی در این رشته نسبت به پنج سال گذشته بر حسب ریال ۳.۷ برابر و بر حسب دلار ۱.۴ برابر شده است.


بر این اساس، رتبه جهانی ایران برحسب حق بیمه تولیدی رشته زندگی در سال ۲۰۱۶ ارتقاء یافته و به جایگاه پنجاه و پنجم رسیده است.


از آنجا که بیمه های بازرگانی به لحاظ نقش انتقال ریسک و جنبه سرمایه گذاری - پس اندازی (به ویژه در بیمه های زندگی)، یکی از سنجه های رفاه عمومی و توسعه فرهنگی در اقشار جامعه محسوب می شود لذا یک همبستگی مثبت بین شاخص های بیمه ای و شاخص های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و با افزایش مرتب رشد و پیشرفت هر کشور، شاخص های بیمه ای نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد .


از این رو عواملی همچون موانع و محدودیت های اقتصادی، نحوه نگرش مردم به بیمه و سطح فرهنگ عمومی، میزان توجه و پشتیبانی دولت و مشارکت مردم در فعالیت های بیمه ای و... در توسعه یا عدم توسعه یافتگی صنعت بیمه کشور نقش قابل توجهی دارد .


براساس آمار سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶)، صنعت بیمه کشور از نظر شاخص حق بیمه تولیدی در جایگاه چهل ودوم جهان ایستاده است. از سوی دیگر رتبه دو شاخص ضریب نفوذ بیمه و حق بیمه سرانه کشور جایگاه ۶۲ و ۶۸ در دنیا را داراست.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر