18 آذر 1396 - 14:01
توسط ایران درخواست شد:

اجرایی شدن توافقنامه بانکی ایران و پاکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رییس کل بانک مرکزی پاکستان، روند برقراری روابط بانکی بین دو کشور را بررسی کرد.
کد خبر : ۷۸۷۴۱
ایران و پاکستان

به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار رییس بانک مرکزی پاکستان با تشریح دستاوردهای مثبت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور طی سال های گذشته، بر استفاده از تمامی ظرفیت های گسترش مبادلات و برقراری کانال های بانکی به عنوان اصلی ترین اهرم توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد و خواستار اجرایی شدن توافقنامه بانکی دو کشور را از رییس بانک مرکزی پاکستان شد.


هنردوست در این دیدار ضمن تشریح اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی ایران در موضوع معرفی بانک های منتخب اجرای توافقنامه بانکی دو کشور، گفت: سرعت بخشی معرفی بانک های پاکستانی از سوی بانک مرکزی این کشور از جمله تقاضاهای ایران از پاکستان است.


طارق باجوا نیز در این دیدار با بیان علاقه مندی کشورش به گسترش مناسبات اقتصادی با کشورمان از برگزاری جلسه توجیهی با بانک های پاکستانی و ترغیب آنها به مشارکت در اجرای توافقنامه بانکی، طی هفته های آتی خبر داد.


رییس بانک مرکزی پاکستان در این دیدار همچنین، برگزاری نشست کمیته های بانکی مشترک میان دو کشور را برای توسعه همکاری های بانکی موثر خواند. جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به تازگی پیش نویس مقدماتی قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی را تکمیل کردند.  


اعضای کمیته گفتگوهای تجاری متعلق به تجارت آزاد بین دو کشور که طی ۲۱ و ۲۱ نوامبر در تهران برگزار شد به توافقنامه اولیه قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی دست یافتند.


هیات پاکستانی به ریاست بلال خان پاشا از معاونان وزارت تجارت و نساجی این کشور با هیات ایرانی متعلق به سازمان توسعه تجارت به رایزنی پرداخت که در آن نشست، پیش نویس مقدماتی آغاز تجارت آزاد بین دو کشور مورد توافق قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر