افزایش ۸۶ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در نخستین روز معاملاتی هفته با ۶۸ واحد رشد به ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.
کد خبر : ۷۸۷۵۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستدهای سهامداران در تالار شیشه ای امروز باعث رشد همه جانبه شاخص های بورس شد.


رشد دسته جمعی شاخص ها


بر اساس این گزارش آمارها نشان می دهد که شاخص کل با ۶۸ واحد رشد به ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۱ واحد افزایش به ۲۹ هزار و ۲۱۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۹ واحد صعود به ۹۸ هزار و ۷۵۵ واحد، شاخص بازار اول با ۳۸ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۷۸۲ واحد، شاخص بازار دوم با ۱۹۸ واحد رشد به ۱۹۳ هزار و ۹۷۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۶ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۶۵۰ واحد و شاخص قیمت هم وزن با ۱۹ واحد افزایش به ۱۳ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


افزون بر این، در روز جاری چهار نماد «فولاد با ۷۳ واحد، های وب با ۲۵ واحد، خودرو با ۲۰ واحد و خساپا با ۲۰ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد «فملی با (۶۳) واحد، کچاد با (۲۸) واحد، و شتران با (۲۳) واحد» تاثیر منفی بیشترین فشار را بر افت شاخص وارد کردند که البته در نهایت با صعود شاخص این موج منفی بی تاثیر شد.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش اضافه می کند، شاخص صنایع امروز با نوسان همراه بودد به طوری که شاخص های «اطلاعات و ارتباطات  با ۹ واحد معادل ۵.۰۲ درصد به ۱۹۴ واحد، خودرو  با ۳۷۸ واحد معادل ۲.۲۴ درصد به ۱۷ هزار و ۲۸۹ واحد و کانی غیر فلزی با ۳۵ واحد معادل ۱.۵۵ درصد به ۲ هزار و ۲۹۳ واحد» با افزایش و شاخص های «کاشی و سرامیک با (۴۲) واحد معادل (۱.۹۹) درصد به دو هزار و ۹۹ واحد، لاستیک با (۴۲۶) واحد معادل (۲.۰۲) درصد به ۲۰ هزار و ۶۸۳ واحد، محصولات کاغذ با (۲۵۹) واحد معادل (۲.۰۹) درصد به ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحد و ذغال سنگ با (۶۷) واحد معادل (۵.۵۴) درصد به یک هزار و ۴۱۴ واحد» با ریزش مواجه شدند.


افزایش و کاهش قیمت سهم ها


آمار معاملات امروز نشان می دهد که شرکت شیشه و گاز با ۱۰.۴۱ درصد رشد قیمتی، سهامداران خود را بشدت غافلگیر کردند. افزون بر این امروز قیمت نمادهای «فایرا، کرازی، های وب، فایرا، رتکو، خمهر و خزر» با افزایش ۴.۴۳ تا ۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را در تابلوهای بورس به ثبت رساندند.


در سویی دیگر نمادهای «خموتور، کلوند، کطبس، شفارس، فسرب، لسرما و قشکر» با کاهش قیمت بین ۳.۵۵ تا ۴.۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای شکل دادند.


بازگشایی و توقف نمادها        


از سویی دیگر در دادو ستدهای امروز،  نماد معاملاتی « سیمان شرق» باز و نماد شرکت «صنایع سیمان دشتستان» متوقف شد.


در نهایت در پایان معاملات اولین روز هفته بورس، در ۶۲ هزار و ۴۴۷ دفعه، ۸۷۹ میلیون سهم به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال در تالار شیشه ای معامله شد و ارزش بازار به ۳۶۴ هزار و ۶۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر