19 آذر 1396 - 12:17
در لایحه بودجه تدوین شد؛

۱۰ میلیون تومان مبلغ وام ازدواج در سال ۹۷

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷، یکصد میلیون ریال یا دوره بازپرداخت چهار ساله است.
کد خبر : ۷۸۷۹۴
وام ازدواج

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس لایحه بودجه سال ۹۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است ایران چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار تولید و با مسدودکردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیأت نظارت اندوخته اسکناس (موضوع ماده (۲۱) قانون پولی و بانکی کشور) منتشر کند.
همچنین به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷، یکصد میلیون ریال یا دوره بازپرداخت چهار ساله است.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه بانکی و رشد مبلغ مزبور را به تفکیک ۱۴ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و ۶ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی پرداخت کند. در صورتی که هریک از دستگاه‌های مذکور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذرماه ۱۳۹۷ استفاده کند، سهمیه مذکور به دیگر دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد.
در اجرای ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن معسر، قرار می‌گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر