میدان‌داری حقیقی‌ها در معاملات امسال بورس

هر چند سهم حقیقی ها در هشت ماهه ابتدای سال از خرید های بازار سرمایه ۵۱ درصد و حقوقی ها ۴۹ درصد بوده اما در مقابل سهم حقیقی ها در فروش ۵۳ درصد و حقوقی ها ۴۷ درصد بوده است.
کد خبر : ۷۸۸۲۶
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا؛ تعداد ۱۴۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۷۵ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال در ۹ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۵۹ دفعه در ۱۶۱ روز معاملاتی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، در مدت ۸ ماه مورد معامله قرار گرفت.
همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می دهد در این مدت ۸۳ میلیارد و ۸۳۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۱ هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال در ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۸۳ نوبت در بازار اول؛ ۵۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون سهم به ارزش ۱۲۹ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال در ۵ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۸ نوبت در بازار دوم؛ ۵۴ میلیون سهم به ارزش ۵۴ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال در ۱۴ هزار و ۵۵۸ نوبت در بازار بدهی؛ ۹میلیارد و ۴۲۷ میلیون سهم به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال در ۱۸۶۹ نوبت در بازار مشتقه و ۹۰۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۹ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال در ۴۲ هزار و ۳۸۱ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.


رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص
این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه با ۱۱ هزار و ۵۴۵ واحد افزایش در پایان ماه گذشته به رقم ۸۸ هزار و ۷۷۴ واحد رسید که رشد ۱۴.۹ درصدی را در ۸ ماه گذشته نشان می‌دهد.
شاخص بازار اول هم در این مدت با ۸۰۱۶ واحد افزایش به رقم ۶۲ هزار و ۴۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵ هزار و ۷۵۹ واحد افزایش به عدد ۱۹۲ هزار و ۱۲۹ واحد رسیدند که به ترتیب با ۱۵.۵ و ۶.۱ درصد افزایش مواجه شدند.


رشد روزهای مثبت شاخص
همچنین از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در مدت ۸ ماه بازار سرمایه ۱۶۱ روز معاملاتی را پشت سر گذاشته که از این تعداد شاخص بورس ۱۱۶ روز را مثبت بوده که این آمار در ۱۶۲ روز معاملاتی مدت مشابه سال گذشته ۹۶ روز مثبت برای شاخص بورس بوده است.


کاهش توقف‌ها
این گزارش می‌افزاید: در هشت ماه گذشته تعداد ۶۰۹نماد معاملاتی در بورس بازگشایی و ۵۶۳نماد متوقف شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶۴۵و ۶۵۸نماد بوده است.


میدان‌داری حقیقی‌ها
علاوه بر این، از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه حقیقی‌ها ۱۳۹ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال (۵۱درصد) و حقوقی‌ها ۱۳۱ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال(۴۹درصد) سهم و حق تقدم در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۱۴۲ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال (۵۳درصد) و حقوقی‌ها ۱۲۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال (۴۷درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.


آمار اوراق بدهی
همچنین در مدت هشت ماه گذشته تعداد ۵۴ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۵۴ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال در بورس دادوستد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۱۸درصد افت را نشان می‌دهد.


۹۶ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه
افزون بر این، در این مدت بالغ بر ۹۶هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس و اوراق بهادار انجام شده که از این میزان ۱۵ هزار و ۶۱۲ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال از طریق جایزه و ۸۰ هزار و ۸۱۴ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال از طریق حق تقدم بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر