اوکراین فقیرترین کشور اروپایی/ سوییسی‌ها در صدر

اوکراینی ها با درآمد ماهانه فقط ۲۲۰ دلار به عنوان فقیرترین افراد اروپایی هستند؛ در حالی که سوییسی ها با ۵ هزار دلار عنوان ثروتمندترین ساکنین اروپا را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر : ۷۸۸۵۸
اوکراین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که مردم اوکراین بدترین استانداردهای زندگی را در میان کشورهای اروپایی دارند. بر هیمن اساس میانگین درآمد هر اوکراینی در ماه فقط ۱۹۰ یورو یا کمی بیشتر از ۲۲۰ دلار است. در این تحقیق مشخص شد که بالاترین میانگین درآمد حقوق به سوییسی ها با رقم ۵ هزار دلار در ماه با احتساب کسر از مالیات تعلق دارد.


در ماه گذشته میلادی، «استپان کوبیف» وزیر اقتصاد اوکراین اعتراف کرد که اقتصاد این کشور بعد از بالا گرفتن مناقشه این کشور با روسیه و بسته شدن مرزهای روس به روی کالاهای مصرفی از اوکراین سالانه ۱۵ میلیارد دلار ضرر کرده که این رقم تقریبا معادل یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور است.


بر پایه این گزارش، در حال حاضر تولید ناخالص داخلی اوکراین ۹۳ میلیارد دلار است؛ در حالی که رشد اقتصادی این کشور در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۸۳ میلیارد دلار ثبت شده است.



در سال ۲۰۱۶ میلادی منطقه تجارت آزاد میان اوکراین و روسیه به دلیل تسخیر شهر «کریمه» اوکراین توسط دولت روسیه بسته شد و هر دو کشور تحریم های اقتصادی را علیه یکدیگر برای واردات کالاهای مصرفی وضع کردند؛ اما در حال حاضر اوکراین با اتحادیه اروپا تجارت آزاد دارد. بر پایه این گزارش پرواز مستقیم بین روسیه و اوکراین از پاییز سال جاری میلادی به بعد متوقف شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر