در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا پایین آمد/ طلا کم درخشید

شاخص بورس کشورهای آسیایی پس از سه جلسه سوددهی، با روند منفی روبرو شد و طلا هم با افت ارزش شروع به کار کرد.
کد خبر : ۷۸۸۹۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه بعد از سه روز سودهی با روند نزولی شروع به کار کرد؛ البته بازارها به دلیل امیدواری از رشد اقتصاد جهانی و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا با استحکام پیش می روند. همچنین از چین خبر می رسد که بر آورد می شود فروش بخش خرده فروشی و تولیدات صنعتی این کشور جهش داشته باشد.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۳ دهم درصد کاهش پیدا کرد؛ اما در سه جلسه معاملاتی اخیر شاهد رشد ۲ درصدی بوده است.


شاخص سهام CSI۳۰۰ چین ۲ دهم درصد و شاخص «بلوچیپ» هم ۵ دهم درصد پایین آمد. در استرالیا شاخص بورس این کشور ۲ دهم درصد روند نزولی را تجربه کرد و «نیکی» ژاپن هم ۳ دهم درصد افت داشت؛ اما در آمریکا شاخص «داو جونز»، «اس اند پی ۵۰۰ » و «نزدک» هر کدام به ترتیب با ۰.۲۳ درصد، ۰.۳۲ درصد و ۰.۵۱ درصد رشد کردند.


در بازار جهانی ارز، هر یورو با مقاومت در برابر ۱.۱۷۷۲ دلار رسید و هر دلار به ۱۱۳.۴۸ ین رسید که حاکی از روند نزولی دلار در مقابل پول ژاپن دارد و هر بیت کوین هم با سیر کاهشی در معاملات آتی به ۱۷ هزار و ۴۵۰ دلار رسید. قیمت منطقه ای طلا هم به یکهزار و ۲۴۴ دلار. ۷۰ سنت در هر اونس کاهش پیدا کرد.


بر پایه این گزارش، ارزش یورو در مقابل دلار از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده؛ در حالی که شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۸ درصد افت کرده است.


برچسب ها: دلار بورس طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر