سود مصوب شرکت‌های سبد سهام عدالت ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد

مجموع سود مصوب مجامع شرکت‌های حاضر سبد سهام عدالت از آغاز شروع این طرح ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد.
کد خبر : ۷۸۹۰۴
بورس

به گزارش ایبِنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ در کشور آغاز و عملیاتی و بر اساس آن یک میلیون تومان سهم از سهام شرکت های سرمایه‌پذیر به مشمولان تخصیص داده شده است. بر این اساس مقرر شد در طی مدت ۱۰ سال از محل سود سالیانه سهام شرکت های مذکور، اقساط مربوط به سهام عدالت مشمولان تسویه شود.


از اینرو نگاهی به مجموع سود مصوب مجامع شرکت های حاضر سبد سهام عدالت از آغاز شروع این طرح تاکنون نشان می دهد در این مدت ۳۱۰ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال سود مصوب مجامع عمومی این شرکت ها بوده که از این میان، ۲۳ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال از شرکت های سرمایه پذیر دریافت شده است.


همچنین از مجموع سود دریافتی مجامع شرکت های حاضر سبد سهام عدالت مبلغ ۲۲۲ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال به خزانه واریز شده، مبلغ ۵۸ هزار و ۵۵ میلیارد ریال مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر بوده و مبلغ ۱۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال نیز پرداختی نقدی به مشمولان در سال‌های گذشته صورت گرفته است.


گفتنی است، نگاهی به ارزش سهام شرکتهای پرتفوی سهام عدالت نیز نشان می‌دهد از میان ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر، تعداد ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها به ترتیب ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال و ۳۸هزار و ۵۳۸میلیارد ریال است  که ارزش روز این سهام حدودا ۵۶۸ هزار میلیارد ریال می باشد.


برچسب ها: بورس سهام شرکت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر