مصادره ۳.۶ میلیارد دلار بیت کوین توسط پلیس بلغارستان

پلیس بلغارستان در یک عملیات گسترده موفق به ضبط بیش از ۲۱۳ هزار بیت کوین به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار از یک گروه سازمان یافته تبهکار شد.
کد خبر : ۷۸۹۱۰
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ا یبِنا به نقل از راشاتودی، پلیس بلغارستان در یک عملیات ضد فساد مالی موفق به ضبط صدها هزار بیت کوین شد. این بیت کوین ها در حال حاضر به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هستند که این رقم برای پرداخت یک پنجم بدهی ملی بلغارستان که رقم ۱۶.۵ میلیارد دلار است، کافی است. ده ها نفر در ماه می سال جاری میلادی به دنبال تحقیق از سوی مرکز اعمال قانون جنوب شرق اروپا در راستای پرونده کلاهبرداری گمرکات دستگیر شدند.


پلیس بلغارستان ۲۱۳ هزار و ۵۱۹ بیت کوین را در ماه می سال جاری میلادی که در آن زمان به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود را توقیف کرد و اکنون ارزش فعلی آنها ۳.۶ میلیارد دلار است. این عملیات در یک مقیاس بزرگ انجام گرفت و از میان بیش از ۱۰۰ مظنون در نهایت ۲۳ نفر دستگیر شدند که ۵ تن از آنها از مامورین گمرک بلغارستان بودند. در این رابطه پلیس مقادیر زیادی اسناد بانکی، تبلت، کامپیوتر، تجهیزات و وسایل ارتباطی ضبط کرده است.


به گفته مقامات مرکز اعمال قانون جنوب شرق اروپا، این گروه تبهکار سازمان یافته متشکل از افرادی از کشورهای بلغارستان، یوگوسلاوی، مقدونیه، یونان، رومانی و صربستان بودند. به گفته پلیس، این گروه با به استخدام در آورددن مامورین گمرک فاسد در کشورهای مختلف با هدف وارد کردن ویروس به سیستم های کامپیوتری گمرک آنها را مختل می کردند و زمانی که ویروس نصب می شد، تبهکاران قادر به تغییر محموله ها در سیستم گمرکات می شدند و کالاها را به تصرف خود در می آوردند.


مرکز اعمال قانون جنوب شرق اروپا اعلام کرد: تبهکاران به دلیل اینکه ردیابی بیت کوین سخت است از آن به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و پس انداز پول استفاده می کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر