صعود ۱۰۷۶ واحدی شاخص بورس/ورود دوباره به کانال ۹۲ هزار واحد

شاخص بورس امروز تحت تاثیر معاملات گروه های فولادی، پتروشیمی و پالایشی با بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد باز هم وارد کانال ۹۲ هزار واحدی شد و ارزش بازار در مرز ۳۷۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.
کد خبر : ۷۸۹۱۴
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستد سهامداران در تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری بورس باعث رشد شاخص، ارزش بازار و حجم معالات شد و همه نماگرهای بازار سهام با افزایش مواجه شدند.


سبزپوشی همه شاخص ها


آمارهای معاملاتی نشان می دهد که امروز همه شاخص های بورس با افزایش روبرو شدند. بر این اساس شاخص کل با ۱۰۷۶ واحد رشد به ۹۲ هزار و ۶۲۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۴۵ واحد افزایش به ۲۹ هزار و ۶۸۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۳ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۶۷۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷ واحد افزایش به ۱۳ هزار و ۳۲۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۱ واحد صعود به ۹۸ هزار و ۸۱۶ واحد، شاخص بازار اول با ۱.۶۸ واحد کاهش به ۶۴ هزار و ۷۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۳۷ واحد رشد به ۱۹۴ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.


تاثیر مثبت نمادها بر نماگر


در همین حال در روز جاری هفت نماد «فولاد با ۲۱۵ واحد، شبندر با ۱۱۰ واحد، تاپیکو با ۱۰۴ واحد، رمپنا با ۸۴ واحد، پارسان با ۷۷ واحد، کچاد با ۷۶ واحد و شتران با ۷۰ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص از خود بر جای گذاشتند تا این متغییر با بیش از یک هزار واحد رشد باز هم در محدوده ۹۲ هزار واحدی قرار بگیرد.


روز سبز صنایع


نگاهی به آمار معاملات گروه های بورسی فعال نشان می دهد که در روز جاری به جز صنعت ذغال سنگ که با کاهش شاخص مواجه شد سایر صنایع با افزایش داد و ستدها مواجه شده اند.بر اساس این گزارش شاخص های «اطلاعات و ارتباطات با ۸.۴۰ واحد افزایش معادل ۳.۹۶ درصد به ۲۲۰ واحد، فرآورده های نفتی  با ۹۳۳۵ واحد رشد معادل ۲.۸۹ درصد به ۳۳۲ هزار و ۶۴۷ واحد، محصولات کاغذ با ۳۵۸ واحد افزایش معادل ۲.۸۶ درصد به ۱۲ هزار و ۹۰۴ واحد، ذغالسنگ با ۴۹ واحد کاهش معادل (۳.۴۴) درصد به یک هزار و ۳۹۱ واحد، فنی و مهندسی با ۳۲ واحد افزایش معادل ۴.۳۵ درصد به ۷۷۹ واحد، کانه فلزی با ۶۱۹ واحد افزایش معادل ۳.۴۴ درصد به ۱۸ هزار و ۶۱۷ واحد و فلزات اساسی با ۱۳۲۱ واحد افزایش معادل ۲.۴۹ درصد به ۵۴ هزار و ۴۸۹ واحد» رسید.


افزایش و کاهش قیمت سهم ها


در سویی دیگر آمار معاملات امروز نشان می دهد که قیمت نمادهای «شپترو، خگستر، کچاد، شتران، سکرد، کپارس و شنفت» با افزایش قیمت و نمادهای «پکویر، لسرما، کمنگنز، شسینا، خموتور، تمحرکه، کترام» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای شکل دادند.


رفت و برگشت نمادها            


این گزارش می افزاید : در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های معادن منگنز ایران «کمنگنز»، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس «حفارس» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره و کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ «کحافظ» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شدند.


بر اساس این گزارش در پایان معاملات بورس، در ۹۱ هزار و ۲۲۲ نوبت، یک میلیارد و ۲۶۲ میلیون سهم به ارزش ۳۱۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۳۶۹ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر