با هدف تامین نقدینگی طرح تحول سلامت :

دولت ۲ هزار میلیارد تومان «صکوک» منتشر می کند

وزارت اقتصاد برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای طرح تحول سلامت «خرید تجهیزات پزشکی»، صکوک مرابحه به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه منتشر می کند.
کد خبر : ۷۸۹۱۹
طرح

به گزارش ایبِنا، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت : بنا به درخواست مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت اقتصاد در خصوص تامین مالی دولت از طریق انتشار اوراق مرابحه جهت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت واسط مالی فروردین چهارم «با مسئولیت محدود» به عنوان ناشر این اوراق تخصیص داده شد.


ابوترابی  در ادامه گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون بازار اوراق بهادار، این اوراق معاف از ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.


وی در خصوص صکوک مرابحه سلامت توضیح داد: کالای مورد نیاز بانی در این اوراق، تجهیزات پزشکی است که توسط ناشر«شرکت واسط مالی فروردین چهارم» از فروشنده دارایی یعنی شرکت تولیدی و صنعتی آوا پزشک «سهامی خاص» خریداری  و به صورت اقساطی به بانی «وزارت اقتصاد» فروخته می شود.


۱۷ درصد سود سالیانه


ابوترابی ادامه داد: سود سالیانه این اوراق ۱۷ درصد است که هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان این اوراق واریز می شود و سازمان برنامه و بودجه کل کشور بازپرداخت اصل و سود این اوراق را ضمانت کرده است. شایان ذکر است که این اوراق، ۴ ساله و فاقد بازارگردان و متعهد پذیره نویس است.


وی در ادامه اظهار داشت: صکوک مرابحه سلامت از فردا چهار شنبه  ۲۲ آذر۹۶ تا یکشنبه ۲۶ آذر۹۶ با نماد «سلامت۶» در بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس منتشر خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر