عرضه های متنوع در رینگ های داخلی و بین‌الملل بورس انرژی

بورس انرژی امروز در رینگ داخلی و بین‌الملل میزبان آیزوریسایکل، حلال، نفتا، پروپیلن و آیزوفید است.
کد خبر : ۷۸۹۳۳
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، حلال ۴۰۴، نفتای سنگین تصفیه نشده و نفتای سبک پالایش نفت شیراز، حلال ۴۱۰ پالایش نفت آبادان، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، پروپیلن و سی اس او پالایش نفت شازند و گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی و آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل عرضه می کند.


 گفتنی است این دومین عرضه گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی در کنار عرضه ۲۷ هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری خواهد بود.


۳۱ میلیارد ریال ارزش بازار فیزیکی


این گزارش می افزاید در معاملات روز گذشته و در بازار فیزیکی، بورس انرژی میزبان عرضه کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی بود و در پایان داد و ستدها حجم کل معاملات به ۲.۰۹۷ تن و به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال رسید.


معامله ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار قرارداد در بازار برق


همچنین بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار قرارداد معادل ۳۱ میلیون و ۸۹۷ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۹ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه، میان باری و بارپیک با متوسط قیمت ۲۹۳،    ۳۱۹ و  ۳۴۶ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


افزون بر این، روز گذشته نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۱ دی ماه ۹۶ باز و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۵ آذر ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۲۵ آذر ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.


این گزارش می افزاید: در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۸۴۴  هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۲ میلیارد و  ۸۲۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها