22 آذر 1396 - 08:57
همزمان با هفتمین همایش بزرگداشت هفته پژوهش:

پژوهشگر برتر نظام بانکی از بانک دی انتخاب شد

پژوهشگران برتر نظام بانکی در هفتمین همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری معرفی شدند.
کد خبر : ۷۸۹۳۵
هفته پژوهش

به گزارش ایبِنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک دی ، در هفتمین همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که امروز با حضور ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی، علی دیواندری، رییس پژوهشکده پولی و بانکی و مدیران عامل بانک ها، کارشناسان و صاحب نظران سیستم بانکی در بانک مرکزی برگزار شد،دکتر احمد قدس الهی از بانک دی به عنوان پژوهشگر برتر نظام بانکی معرفی شد.


بر اساس این گزارش، ولی الله سیف امروز در هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در بانک مرکزی بیان داشت: ضرورت دارد بانک ها علاوه بر تکیه بیشتر بر بخش تحقیق و توسعه خود، ارتباط خود را با سایر مراکز علمی و پژوهشی تقویت کنند تا از این مسیر بتوانند از پتانسیل های بزرگ مراکز علمی و پژوهشی برای حل مشکلات مبتلابه و نیز تسریع در توسعه و پیشرفت نظام بانکی بهره مند شوند.


رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم تجاری سازی دانش و کاربردی کردن پژوهش گفت: با وجود این که مطابق با شاخص هایی مانند تعداد مقالات علمی‌-‌پژوهشی، فارغ‌التحصیلان سطوح مختلف دانشگاهی و تعداد مراکز معتبر علمی، پژوهشی و دانشگاهی که معیاری برای سنجش عملکرد در زمینه علم و پژوهش است، عملکرد ایران نسبتاً مناسب به شمار می‌رود، اما نقصان بزرگ موجود در چرخه پژوهش کشور ما، ضعف در تبدیل دانایی به دارایی است. لذا تلاش برای تجاری سازی دانش و کاربردی کردن پژوهش در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری های خرد و کلان، اقدامی مهم است که بایستی با سرعت هرچه بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت کشور مورد تاکید قرار گیرد.


سیف، ثبات مدیریت در نظام بانکی را زمینه به‌ثمرنشستن نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات در هر حوزه ای از جمله حوزه پولی و بانکی دانست و گفت: هدایت‌ بخش پژوهش‌های نظام پولی و بانکی نیازمند حدی از ثبات در مدیریت نظام بانکی است.


 عالی ترین مقام بانک مرکزی بر تلفیق پژوهش و خلاقیت با امور اجرایی خدمت‌رسانی بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی نظام بانکی کشور با برخی مقررات محدود کننده و رویه‌های سنتی و کم‌اثر رو به رو است. بازبینی این رویه‌ها با هدف ارتقای سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی می‌تواند موضوع پژوهش های کاربردی بانک‌ها باشد.


در ادامه این مراسم علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه کشورهای دنیا می‌کوشند تا با فراهم کردن ساختارهای انگیزشی مناسب و نیز ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری، رشد پایدار رفاه اجتماعی را برای جامعه تضمین کنند، افزود: در این راه بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه‌یافته در مراکز پژوهشی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست‌گذاران به شمار می‌رود.


وی تصریح کرد: پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی پژوهشی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر ظرفیت‌های نیروهای انسانی مستعد و کارآمد خود، نقشی بسزا در ارائه پژوهش‌های موثر و روزآمد در نظام بانکی کشور داشته باشد و ارتقای سیاست‌گذاری‌ها در حوزه پول و بانک را دنبال کند.


گفتنی است در این مراسم از  ۷ نفر پژوهشگر منتخب بانک مرکزی، ۴ نفر پژوهشگر منتخب نظام بانکی، ۱۱ نفر پژوهشگر منتخب بانک ها، ۲ نفر پژوهشگر منتخب پژوهشکده پولی و بانکی و یک عنوان مقاله منتخب حوزه پول و بانک  تقدیر شد.


 هیات داوران همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری همه ساله، پس از بررسی آثار تالیفی و مستندات پژوهشگران، افراد و آثار برگزیده در ۶ بخش، مقاله، کتاب، پژوهشگران منتخب بانک مرکزی، پژوهشگران منتخب پژوهشکده پولی و بانکی و پژوهشگران منتخب بانک ها را معرفی می کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر