در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا تقویت شد/ دلار سقوط کرد

شاخص بورس کشورهای آسیایی با یک دهم درصد افزایش شروع به کار کرد؛ در حالی که دلار با روند منفی در برابر ارزهای اصلی مواجه شد.
کد خبر : ۷۸۹۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیای در روز چهارشنبه با افزایش روبرو شد؛ در حالی که سهام بازار معاملات الکترونیکی آتی بورس شیکاگو و اوراق بهادر این کشور به دلیل درگیری میان دموکرات ها و جمهوری خواهان با کاهش روبرو شد.  


در واقع پیروزی «جانز» به عنوان یک دموکرات می تواند سیاست پوپولیست ترامپ را به دردسر بیاندازد و اکثریت جمهوری خواهان را در مجلس سنا کاهش دهد و در مجموع اجرای سیاست های ترامپ با مشکل روبرو شود؛ ضمن اینکه این موضوع کانون توجه را از تمرکز بر روی فدرال رزرو در روز چهارشنبه به منظور افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا دور کرده است.


درهمین حال شاخص آتی اس اند پی آمریکا ۳ دهم درصد کاهش پیدا کرد و شاخص دلار هم در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۲ دهم درصد افت ارزش به ۹۳.۹۴۸ واحد رسید؛ ضمن اینکه هر دلار به ۱۱۳.۲۶ ین رسید که حاکی از روند نزولی ۳ دهم درصدی دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ اما یورو با یک دهم درصد رشد به ۱.۱۷۵۸ دلار رسید. همچنین اواق بهادر ۱۰ ساله آمریکا هم به ۲.۳۹۴ درصد کاهش پیدا کرد.


در بورس وال استریت، اس اند پی ۵۰۰ و داوجونز جهش داشتند؛ در حالیکه نزدک با ۰.۱۹ درصد کاهش روبرو شد. در آسیا میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن یک دهم درصد بالا آمد؛ اما بورس نیکی ژاپن ۵ دهم درصد کاهش پیدا کرد.


هر واحد بیت کوین هم در صرافی «بیت استامپ» با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۶ هزار و ۴۶۵ دلار و ۹ سنت در هر واحد رسید. بر پایه این گزارش قرار است امروز جلسه فدرال رزرو برای تصمیم گیری افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا تشکیل شود؛ ضمن اینکه انتظار می رود مقامات بانک انگلیس و بانک مرکزی اروپا هم برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره دیداری را با یکدیگر در این هفته داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها