24 آذر 1396 - 09:08
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

مشکلات موسسات غیر مجاز با تخصیص خطوط اعتباری بانک مرکزی مدیریت شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر نقش نظارتی بانک مرکزی در فعالیت‌های بازار پولی کشور، گفت: بانک مرکزی باتخصیص خطوط اعتباری مشکلات سپرده گذاران موسسات غیر مجاز را مدیریت کرد.
کد خبر : ۷۸۹۶۸
حسینعلی حاجی دلیگانی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی و اختصاص خطوط اعتباری به منظور حل مشکلات سپرده گذاران برخی موسسات اعتباری، گفت: راهکار موثر دیگری غیر از اختصاص خطوط اعتباری متصور نبود؛ در عین حال این مشکل برای کشور ایجاد شده بود و باید به نوعی مدیریت می شد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت: بنابراین برای مدیریت شرایط باید منابعی پیش بینی می شد که صورت گرفت. البته در مواردی نیز افرادی تخلفاتی را داشته اند که به ایجاد معضل برخی موسسات مالی دامن زده شد که باید پاسخگو باشند.


حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید در مواردی با سرعت بیشتر اقدام می کرد و مدیران این بانک نیز این موضوع را پذیرفته اند، افزود: نمایندگان از رییس مجلس و بانک مرکزی خواسته اند تا این موضوع به صورت جدی پیگیری و رفع شود.


وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید در نوع رفتار با جامعه تجدیدنظر کند به نحوی که از توضیحات تخصصی و فنی در حل مسائل مربوط به موسسات غیرمجاز پرهیز شود و به نوعی به مردم توضیح داده شود که آنها بتوانند اقدامات را بپذیرند.


این نماینده مجلس، بازگرداندن اعتماد به مردم را یکی از اقدامات ضروری در این بخش خواند و گفت: مردم فکر می کنند که اقدامات صورت گرفته در زمینه حل مشکل موسسات غیرمجاز درست نیست و باید در این زمینه تلاش شود تا اعتماد به مردم بازگردد.


حاجی دلیگانی درباره تبلیغات موسسات غیرمجاز در صداوسیما و رسانه های دیگر، بیان داشت: من این موضوع را دنبال می کنم که مشخص شود آیا صداوسیما و رسانه ها در تبلیغات موسسات غیرمجاز از آنها مجوزهای لازم را درخواست و دریافت کرده اند؟ همچنین مجوزهایی که وزارت تعاون به تعاونی های اعتباری داده بر چه مبنایی بوده و آیا بررسی های لازم انجام شده بود؟


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سپس به در اختیار قرار گرفتن فضاهای تبلیغاتی قطارها، پایانه ها و تابلوهای فرودگاهی برای موسسات غیرمجاز اشاره کرد و افزود: باید مشخص شود که برای این منظور چقدر پول دریافت شده و آیا این منابع ثبت شده است و یا خیر؟


وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در امر نظارت بر فعالیت موسسات نباید دچار افراط و تفریط شود، اظهارداشت: به نظر می رسد جلوگیری از فعالیت صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای تصمیم درستی نباشد، به ویژه اینکه برخی از این صندوق ها بیش از چند دهه در حال فعالیت هستند، اما باید بر روند فعالیت آنها نظارت شود و ساماندهی در این بخش نیز اتفاق بیافتد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر