کانال ۹۳ هزار واحد هم فتح شد:

صعود تاریخی شاخص بورس

رشد ۶۵۴ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن به کانال ۹۳ هزار واحدی امروز یک تاریخ سازی دیگر را از سوی سهامداران در تالار شیشه ای در عمر پنجاه ساله بازار سهام رقم زد.
کد خبر : ۷۸۹۶۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، وقتی در همان یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، نماگر اصلی بورس بیش از ۵۰۰ واحد رشد کرد و کانال ۹۳ هزار نیز واحد فتح شد، مشخص بود که سهامداران یک روز ماندگار دیگر را در تالار شیشه ای تجربه می کنند.


افزایش همه شاخص ها


بر اساس این گزارش، آمارهای معاملاتی نشان می دهد که امروز همه شاخص های بورس با صعود همراه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۶۵۴ واحد رشد به ۹۳ هزار و ۲۸۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۰۹ واحد افزایش به ۲۹ هزار و ۸۷۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۷۴۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸ واحد افزایش به ۱۳ هزار و ۳۸۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۳۷ واحد صعود به ۱۰۱ هزار و ۹ واحد، شاخص بازار اول با ۴۹۷ واحد رشد به ۶۶ هزار و ۶۸۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۲۳ واحد رشد به ۱۹۶ هزار و ۳۹۸ واحد رسید.


تاثیر مثبت نمادها بر نماگر


در همین حالی در روز جاری شش نماد «تاپیکو با ۱۲۶ واحد، وغدیر با ۱۰۲ واحد، فخوز با ۷۰ واحد، پارسان با ۵۲ واحد، کچاد با ۴۶ واحد و وبملت با ۴۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص از خود بر جای گذاشتند تا این متغییر با بیش از ۶۵۴ واحد رشد به کانال ۹۳ هزار واحدی دست پیدا کند.


روز سبز صنایع


در عین حال نگاهی به آمار معاملات گروه های بورسی فعال نشان می دهد که شاخص های «اطلاعات و ارتباطات با ۱۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۸ درصد به ۲۳۰ واحد، چند رشته ای صنعت با ۲۸۸ واحد رشد معادل ۳.۳۸ درصد به ۸ هزار و ۸۴۰ واحد، شیمیایی با ۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۵ هزار و ۴۹۱ واحد، کانه فلزی با ۲۶۳ واحد افزایش معادل ۱.۴۲درصد به ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد و شاخص های ذغالسنگ با (۲۳) واحد کاهش معادل (۱.۶۷) درصد به یک هزار و ۳۶۸ واحد، کاشی و سرامیک با (۳۵) واحد افت معادل (۱.۶۹) درصد به ۲ هزار و ۷۹ واحد، و خودرو با (۴۰۸) واحد ریزش معادل (۲.۲۸) درصد به ۱۷ هزار و ۴۵۱ واحد رسیدند.


افزایش و کاهش قیمت سهم ها


گفتنی است، در روزی که معاملات رونق خاصی را در تالار شیشه ای به ثبت رساند قیمت نمادهای «بکام، کبافق، فولاژ، وغدیر، کرزای، تاپیکو و های وب» با افزایش قیمت و نمادهای «کلوند، خزر، رتکو، خاور، خرینگ، حموتور و تکشا» بیشترین کاهش قیمت را در بورس به ثبت رساندند.


بر اساس این گزارش در پایان معاملات امروز بورس، در ۹۱ هزار و ۸ نوبت، یک میلیارد ۷۴۹ میلیون سهم به ارزش ۴۶۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۳۷۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر