25 آذر 1396 - 12:15
بانک کشاورزی در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم؛

گسترش چشمگیر فعالیت‌های بانک کشاورزی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

بانک کشاورزی در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود برنامه های کاربردی تدوین کرده به طوری که در این بخش، نسبت به مقطع مشابه سال های گذشته از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر : ۷۹۰۳۶
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، اقدامات شاخص بانک کشاورزی در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم برمبنای سیاست های دولت تدبیر و امید در ساختن جامعه و دنیایی بهتر بوده است. توجه ویژه به مقوله ی توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، فعالیت های انسان دوستانه و خیریه، تقویت زیر ساخت های علمی و آموزشی جامعه، فرهنگسازی برای حفظ فرهنگ، میراث ملی و ارزش های اسلامی و همچنین توجه ویژه به ورزش به مثابه بخشی از سبک زندگی سالم در اولویت برنامه های این بانک قرار داشته است. همچنین با تشکیل جلسات متعدد شورای عالی فرهنگی، ایجاد معاونت مستقل در اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل و طراحی سامانه ای الکترونیکی برای رصد ماهانه فعالیت مدیریت های شعب بانک در استان ها، تلاش هایی هدف دار و اقداماتی اثرگذار را در عمل به مسئولیت های اجتماعی خود انجام داده است.


ارتقاء سطح معیشت و زندگی کشاورزان، توانمندسازی زنان روستایی، توسعه و رونق بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری و حمایت در راستای خودکفایی و ارتقای کیفیت صنعت غذایی کشور، تزریق سرمایه و جهت بخشی به طرح‌های کشاورزی برای حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، فعالیت های انسان دوستانه و خیریه، حمایت مادی و معنوی از فعالیت های علمی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و هنری تنها بخش کوچکی از فعالیت‌ها و اهداف بانک کشاورزی در راه خدمت‌رسانی به جامعه بوده است.


بر اساس این گزارش، از جمله اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط بانک کشاورزی در حوزه مسئولیت های اجتماعی در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم می توان به فعالیت های حمایتی در زمینه محیط زیست از جمله جایگزینی کاغذ سنگی دوستدار محیط زیست با کاغذهای سلولزی در بخشی از اقلام انتشاراتی بانک، همکاری با انجمن یونس برای جمع آوری روزنامه و کاغذهای باطله و تعبیه سبدهای مخصوص برای پاکسازی محیط و همچنین تهیه لوازم تحریر برای خانواده های کم توان از محل بازیافت،  مشارکت در کمک رسانی به هم وطنان آسیب دیده در زلزله اخیر،  اجرای طرح "مهر آسمانی" برای فراهم کردن شرایط مشارکت هموطنان برای کمک به نیازمندان و سهولت در جمع آوری کمک های مردمی از طریق پایگاه های اینترنتی و الکترونیکی، امضای تفاهم نامه با کمیته امداد،  مشارکت در اجرای پروژه های عام المنفعه نظیر مدرسه، درمانگاه، خوابگاه همراهان بیمار، مرکز بهداشت روستایی، کمک های مالی به انجمن های بیماران خاص به ویژه در مناطق محروم، پرداخت تسهیلات به اقشار محروم و آسیب پذیر و ... اشاره کرد.


بانک کشاورزی در ادامه این روند، برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت و راهکارهای عملیاتی در حوزه مسئولیت های اجتماعی تدوین کرده و اجرای آن را در دستور کار خود دارد و می کوشد تا بیش از پیش در راه خدمت به هموطنان گام بردارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر