رشد ۴۳ درصدی ارزش معاملات بورس در هفته سوم آذر

شاخص کل در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۲ آذر ماه ۹۶ نسبت به هفته قبل با ۲.۴ درصد افزایش روبرو شد.
کد خبر : ۷۹۰۹۳
بورس

به گزارش ایبِنا، در پایان معاملات هفته منتهی ۲۲ آذر ماه ۹۶، شاخص کل با ۲۱۹۲ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۹۳۲۸۴ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با ۱۹۴۲ واحد  افزایش  به رقم ۶۶۶۸۶ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۴۷۱۷ واحد افزایش عدد ۱۹۸۵۷۴ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با  ۳  درصد   و  ۲.۴۳  درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.


در ۵ روز کاری  این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۳۷۱۰ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۴۳.۳ درصد افزایش یافته است. در ضمن تعداد ۵۶۰۲ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳۹۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۵۲ درصد و ۶۲ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.


بازار بدهی


همچنین در این هفته در بازار بدهی تعداد ۸۰۰ هزار برگه به ارزش ۸۱۴ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۷۰ و ۷۰ درصد کاهش را نشان می دهد. این درحالی است که  تعداد ۴۰ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۰۷ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۴۸ و۴۶ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


به گفته وی، این چرخه تامین مالی، بازار دارایی فکری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، عرضه در بازار سوم و عرضه در بازارهای عمومی را شامل می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها