مدیرعامل مرکز مالی ایران:

حجم بازار آموزش الکترونیک ۲۴۰ میلیارد دلار می‌شود

مدیر عامل مرکز مالی ایران در اولین همایش ملی «تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی» از تجربه آموزش الکترونیک مدارک حرفه‌ای وایلی در ایران و نتایج حاصله از آن گفت.
کد خبر : ۷۹۱۰۵
علی نقوی

به گزارش ایبِنا، با حضور مدیرعامل مرکز مالی ایران، همایش ملی «تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی» با محورهای بررسی تجارب داخلی و بین‌المللی در تامین و مدیریت منابع در حوزه آموزش، بررسی برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در حوزه آموزش و تامین منابع مالی آن، تامین منابع مالی برای تجاری‌سازی ایده‌های نوین «اقتصاد دانش‌بنیان»، آشنایی با ادبیات برنامه‌ریزی مالی و نقش آنها در کاهش هزینه‌های آموزش در دانشگاه الزهرا برگزار شد.


بر اساس این گزارش، یکی از اهداف اصلی این همایش، آشنایی کارگزاران آموزشی کشور در بخش های مختلف با روش ها و الگوهای نوین در تامین مالی آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب تامین منابع مالی در بخش های مختلف بازار آموزش کشور عنوان شده بود.


تجربه های بین‌المللی تامین و مدیریت منابع


در این همایش مدیرعامل مرکز مالی ایران ضمن  بیان تجربه های بین‌المللی این مرکز در تامین و مدیریت منابع  در پروژه آموزش الکترونیک مدارک حرفه ای وایلی در ایران چند پلتفرم برتر آموزشی در بازار جهانی آموزش مجازی از جمله UDEMY، Khan Academy، edX، Coursera و Lynda را معرفی کرد.


همچنین نقوی حجم بازار آموزش الکترونیک در سال ۲۰۱۵  را براساس آمار ۱۶۵ میلیارد دلار عنوان کرد که با احتساب نرخ رشد ۵ درصدی برای این صنعت، این عدد در سال ۲۰۲۳  به ۲۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید. وی در ادامه افزود این اتفاق موجب شده تا حجم سرمایه‌گذاری بر روی آموزش الکترونیک نیز به همین نسبت افزایش پیدا کند که این عدد در کشورهایی همچون آمریکا، هند، چین و انگلیس به مراتب بیشتر است.


بر اساس آمادگی آزمون وایلی


نقوی در ادامه افزود: بخش بزرگی از تجربه همکاری مرکز مالی ایران با شرکت وایلی نیز با توجه به این موضوع شکل گرفت تا نیاز داوطلبان آزمون‌های CFA در ایران برای دسترسی به منابع آموزشی دسته اول و قابل اطمینان برطرف شود.


بر همین اساس مرکز مالی ایران از چندی پیش نمایندگی انحصاری برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون وایلی را دریافت کرد تا پلتفرم آموزشی وایلی با ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شود تا آموزش از طریق یک رویکرد تعاملی شکل بگیرد.


علی نقوی در این همایش اظهارداشت: آموزش مجازی نیز مانند هر موضوع دیگری بدون چالش نیست و موضوعاتی همچون حق مالکیت، تکنولوژی، تولید محتوا، تقاضا و کیفیت عرضه از جمله چالش‌های پیش روی آموزش مجازی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها