کانال ۹۵ هزار واحد هم فتح شد:

ادامه سقف شکنی شاخص بورس

معاملات بازار سهام امروز با سقف شکنی ادامه دار شاخص بورس و وارد شدن این نماگر برای اولین بار به کانال ۹۵ هزار واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۷۹۱۱۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص بورس که روز گذشته در اولین روز هفته محدوده ۹۴ هزار واحد را فتح کرده بود، امروز هم با ادامه پیشروی خود و با ۹۹۴ واحد افزایش، وارد کانال ۹۵ هزار واحد شد.


افزایش همه شاخص ها


بر اساس این گزارش، آمارهای معاملاتی نشان می دهد که امروز همه شاخص های بورس با صعود همراه شدند. بر این اساس شاخص کل با نزدیک به ۱۰۰۰ واحد رشد به ۹۵ هزار و ۶۰۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۱۸ واحد افزایش به ۳۰ هزار و ۶۴۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۸۳۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸ واحد افزایش به ۱۳ هزار و ۴۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۲۰ واحد صعود به ۱۰۳ هزار و ۱۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۶۲۷ واحد رشد به ۶۸ هزار و ۲۰۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵۳۵ واحد رشد به ۲۰۲ هزار و ۲ واحد رسید.


تاثیر مثبت نمادها بر نماگر


در همین حالی در روز جاری شش نماد «فارس با ۳۰۰ واحد، فملی با ۱۶۲ واحد، شپنا با ۱۳۰ واحد، کگل با ۷۷ واحد، وغدیر با ۵۴ واحد، جم با ۵۰ واحد و فولاد با ۴۵ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص از خود بر جای گذاشتند.


روز سبز صنایع


در عین حال نگاهی به آمار معاملات صنایع بورسی فعال نشان می دهد که شاخص های «لاستیک با ۵۱۶ واحد افزایش معادل ۲.۵۱ درصد به ۲۱ هزار و ۶۵ واحد، فرآوردهای نفتی با ۷۱۵۸ واحد رشد معادل ۲.۱۶ درصد به ۳۳۸ هزار و ۹۴۳ واحد، زراعت با ۱۳۰ واحد افزایش معادل ۲.۰۵ درصد به ۶ هزار و ۴۶۴ واحد، شیمیایی با ۱۱۱ واحد افزایش معادل ۱.۹۸ درصد به ۵ هزار و ۷۶۱ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۲۲۵ واحد افزایش معادل ۴.۰۹ درصد به ۲۲۵ واحد و دو شاخص محصولات  کاغذ با (۳۳۴) واحد کاهش معادل (۲.۵۵) درصد به ۱۲ هزار و ۷۹۰ واحد و ذغالسنگ با (۴۲) واحد افت معادل (۲.۹۸) درصد به یک هزار و ۳۹۲ واحد دست پیدا کردند.


بازگشایی دو نماد و رشد هیجان انگیر یک نماد


گفتنی است امروز نماد شرکت های پالایش نفت اصفهان «شپنا» با توجه تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ و معادن منگنز ایران «کمنگنز» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضاءهیات مدیره با دستور ناظر بازار بازگشایی آن انجام شد و اتفاقا قیمت سهام پالایش نفت اصفهان با ۵.۹۶ درصد رشد و با رسیدن به قمیت ۴.۶۲۰ ریال بیشترین افزایش بهای سهم را در تالار شیشه ای به ثبت رساند.


صعود و نزول های قیمت سهم ها


این گزار ش می افزاید در روزی که معاملات همانند روزهای گذشته رونق خاصی را در تالار شیشه ای ایجاد کرد، قیمت نمادهای «شپنا، فملی، فلوله، فارس، ورنا، فنیشا و خموتور» با افزایش قیمت بین ۴.۶۸ تا ۵.۹۶ درصد و هفت نماد «ما، شدوص، کلوند، والبر، چکاران، تمحرکه و شفارس» با کاهش قیمت بین ۳.۶۷ تا ۴.۹۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را در داد و ستدهای امروز بورس به ثبت رساندند.


بر اساس این گزارش در پایان معاملات امروز بورس، در ۸۴ هزار و ۱۱۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد ۲۷۰ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۳۴۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار با عبور از ۳۸۰ هزار میلیارد تومان به ۳۸۱ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر