بازدهی آیفکس از ۲۱ درصد عبور کرد

بازدهی شاخص کل فرابورس بر اساس روند رو به رشد این بازار از مرز ۲۱ درصد هم عبور کرد.
کد خبر : ۷۹۱۱۹
طرح

به گزارش ایبِنا، در جریان معاملات امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه بیش از ۴۶۸ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس دادوستد شد که نسبت به روز گذشته از افزایش حجم مبادلات در برابر کاهش ارزش آن حکایت داشت.


همچنین سهامداران در دومین روز معاملاتی هفته، در مجموع بازارهای اول و دوم ۲۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۷۷ میلیارد ریال را دست به دست کردند که در میان نمادهایی که در این دو بازار معامله شد نماد شرکت ذوب آهن با دادوستد بیش از ۱۰۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۴ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


همانطور که اشاره شد نماگر بازار سهام نیز با رشد ۸ واحدی تا پله ۱۰۶۴ واحدی بالا رفت. عمده بار مثبت بر آیفکس روز جاری از جانب نمادهای «میدکو»، «مارون»، «شراز» و «ذوب» تا سطح حداکثر ۳.۴ واحد رقم خورد. این در حالی است که نمادهای «هرمز»، «زاگرس» و «چکاپا» تا سطح ۰.۸ واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند.


سهامداران در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز ۱۸۸ میلیون سهم به ارزش ۵۶۲ میلیارد ریال را دست به دست کردند.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز سرمایه‌گذاران ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار ورقه به ارزش حدود ۳ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال را مورد معامله قرار دادند که «سخاب۴» بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


امروز آخرین روز از پذیره‌نویسی اوراق مرابحه سلامت در نماد «سلامت۶» بود که طی آن ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار ورقه به ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پذیره‌نویسی شد.


در تابلو تسه‌ها نیز شاهد جابه جایی ۶۸ میلیون اوراق تسهیلات مسکن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد ریال معامله شد. ‌قیمت این اوراق در بازه ۷۳۵ هزار تا ۷۵۲ هزار ریال قرار داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها