27 آذر 1396 - 17:25

موافقت‌نامه اقتصادی ایران و جمهوری چک امضا شد

معاونان وزیر اقتصاد ایران و جمهوری چک عصر امروز موافقتنامه حمایت از سرمایه گذاری متقابل میان دو کشور را امضا کردند.
کد خبر : ۷۹۱۹۳
پرچم ایران و چک

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی که ناظر امضای این موافقتنامه بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این دومین موافقتنامه ای است که بین ایران با یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضا می کنیم.


وی با بیان اینکه با امضای این موافقتنامه زمینه حمایت و تشویق سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاران بخش خصوصی میان دو کشور به وجود خواهد آمد گفت: امضای این موافقتنامه علامت خوبی است برای فعالان اقتصادی دو کشور که بتوانند در چارچوب آن همکاری ها را شروع کنند و یا بسط و گسترش دهند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این سفر همچنین مقدمات کمیسیون مشترک دو کشور که قرار است در اوایل سال آینده میلادی در تهران برگزار شود مهیا شد. وی گفت: همکاری های میان دو کشور ایران و چک باید بیش از پیش گسترش یابد و به خصوص در جلسه امروز درباره همکاری های صنعتی و بانکی صحبت داشتیم که بتوانیم روابط بانکی و کارگزاری دو کشور را مستقیم کنیم.


آقای اندره لاندا معاون وزیر دارایی جمهوری چک نیز با ابراز خشنودی از امضای این موافقتنامه گفت: با امضای این موافقتنامه دو کشور از سرمایه گذاری متقابل در کشورهای یکدیگر حمایت خواهند کرد.


برچسب ها: ایران جمهوری چک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر